تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۰۴۷۱۱
سرویس خبر : انرژی
نقدعلی سفر کمیته آب کمیسیون کشاورزی به استان خوزستان را تشریح کرد

بررسی وضعیت کنونی آب شرب اهواز/ رفع مشکلات آبی میان استان‌ها با راهکاری کارشناسی

‌می‌متالز - نماینده مردم خمینی شهر درمجلس با بیان اینکه رفع وضعیت کنونی آب شرب اهواز الزامی است، گفت: رفع مشکلات آبی میان استان‌ها با راهکاری کارشناسی مرتفع شود.

به گزارش می‌متالز، محمدتقی نقدعلی در تشریح سفر کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان، گفت: بررسی وضعیت طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، وضعیت تخصیص آب خوزستان و مباحث پیرامون آب که احتمالا برخی از موارد آن در زمینه منابع آبی به دیگر استان‌های مربوط می‌شود، از محور‌های اساسی سفر به استان خوزستان بود.

بررسی وضعیت کنونی آب شرب اهواز/ رفع مشکلات آبی میان استان‌ها با راهکاری کارشناسی

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با همیاری نماینده مردم مسجد سلیمان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و همچنین مقرر شد که آب‌های روانی که در منطقه موجود است مهار شود.

وی تصریح کرد: همچنین در سفر به اهواز، وضعیت آب و فاضلاب و کیفیت تامین آب شرب نیز مورد بررسی قرار گرفت. موضوعات مرتبط به سد‌ها و آب بالا دست و موضوعاتی از این قبیل نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی وضعیت کنونی آب شرب اهواز/ رفع مشکلات آبی میان استان‌ها با راهکاری کارشناسی

نقدعلی افزود: موضوعات منابع آبی فی مابین استان‌های چهارمحال بختیاری و خوزستان نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و در این رابطه هم توافق شد براساس تفاهم و مباحث کارشناسی موضوعات مطرح و مرتفع شود تا چالشی ایجاد نشود و از اختلاف افکنی میان مردم جلوگیری شود.

وی درپایان یادآور شد: همچنین کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس برای بررسی وضعیت سد‌ها استان خوزستان، سفری دیگری نیز به این استان در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده