تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۰۴۷۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
​رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد:

تشکیل بیش از سه هزار پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۶۵۸ میلیارد ریال در طرح نظارتی نوروز/ تشکیل ۹۵ پرونده تخلف برای واحد‌های مصالح ساختمانی در هرمزگان

‌می‌متالز - ​رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با تاکید بر استمرار نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی در سطح استان از تشکیل بیش از سه هزار پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۶۵۸ میلیارد ریال در طرح نظارت نوروزی خبر داد و گفت: در این ایام یک هزار و ۲۴۴ مورد گشت مشترک توسط کارشناسان بازرسی با ارگان‌های ذیربط صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی با اشاره به ۳۹ هزار و ۹۳۳ بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی خدماتی و توزیعی در طرح نظارتی ویژه نوروز در استان هرمزگان، گفت: از ابتدای طرح نظارت بر بازار نوروزی و بازرسی از واحد‌های صنفی استان تا کنون بازرسان این سازمان، سه هزار و ۱۶۱ پرونده تخلف صنفی تشکیل و سه هزار و ۸۹۱ مورد بند تخلف کشف شده است.

وی بیان کرد: پرونده متخلفان این تعداد بازرسی پس از انجام تحقیقات کارشناسی به ارزشی بالغ بر ۶۵۸ میلیارد ریال جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در این ایام یک هزار و ۲۴۴ مورد گشت مشترک توسط کارشناسان بازرسی با ارگان‌های ذیربط صورت گرفته که منجر به پلمپ واحد صنفی شده است.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در راستای دریافت و پاسخگویی به هرگونه گزارش و شکایت واصله مردمی، تعداد یک هزار و ۸۳۰ مورد شکایت مردمی به صورت تلفنی، کتبی و حضوری در مدت زمان اجرای طرح نظارتی نوروزی از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در بخش دیگر صحبت‌های خود از تشکیل پرونده تخلف برای ۹۵ واحد صنفی مصالح ساختمانی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نظارتی و همچنین بازرسی‌های مستمر بر واحد‌های عرضه کننده مصالح ساختمانی، بازرسان این سازمان از ابتدای سال ۹۹ تا پایان سال یک هزار و ۷۳۹ مورد بازرسی از سطح این واحد‌های صنفی در سراسر استان داشته اند که از مجموع بازرسی‌های به عمل آمده تعداد ۹۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و برای آن‌ها پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی ارزش پرونده‌های متشکله را بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

قاسمی در خصوص نظارت بر بازار میوه با توضیح اینکه در سال ۹۹ بیش از ۱۷ هزار مورد بازرسی از واحد‌های میوه فروشی در استان انجام شده استبیان داشت: برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و ممانعت از سود جویی افراد فرصت طلب، بازرسان این سازمان به طور مستمر از واحد‌های صنفی خرده فروشی میوه و تره بار را رصد می‌کنند.

طبق توضیحات وی در سال گذشته ۹۴۴ فقره پرونده تخلفاتی پس از احراز تخلف تشکیل و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و مجموع تخلفات کشف شده حدود ۲ هزار و ۱۷۱ مورد به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: نظارت مستمر بر بازار و جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلبان یکی از اهداف معاونت نظارت و بازرسی است و بازرسان این سازمان بر تمامی واحد‌های تولیدی و توزیعی و خدماتی در استان نظارت مداوم خواهند داشت.

قاسمی در پایان اظهار داشت: شهروندان، در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با اعلام به سامانه تلفنی ۱۲۴ ما را در رصد بازار همیاری نمایند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده