تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۰۴۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست شورای گفت‌وگوی استان اصفهان مطرح شد:

مخاطب مستقیم مانع زدایی و حمایت، دستگاه‌های حاکمیتی هستند

‌می‌متالز - نشست مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اصفهان با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: علیرغم تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان در سال گذشته به‌واسطه درست بودن سیاست‌های بالادستی و اصلاح سیاست‌های وارداتی به جهت محدودیت‌های ارزی، عملاً تولید موردتوجه قرار گرفت و شاهد تجربه آمار بهینه‌ای در بخش تولید بودیم.

مسعود گلشیرازی، در نشست مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اصفهان، مخاطب مستقیم مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را دستگاه‌های حاکمیتی دانست و افزود: در دو سال گذشته با همت وافر دستگاه‌های اجرایی بسته‌های حمایت از فعالان اقتصادی ارائه شد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان نتیجه اجرایی شدن این بسته‌ها را در شاخص بهبود محیط کسب‌وکار استان اصفهان مشهود دانست و ابراز امیدواری نمود در سال جاری این بسته‌ها به‌صورت عملیاتی‌تر اجرایی شود.

او در ادامه ضمن تأکید بر توجه به فرهنگ خدمت به تولید، کار جمعی و مانع زدایی در ادارات گفت: مدتی است بعضاً تصمیماتی که باید در محل اجرا اتخاذ شود بنا به دلایل مختلف به کارگروه‌ها و کمیته‌هایی موکول می‌شود که عملاً روند رسیدگی به حل موضوعات را با تأخیر مواجه نموده که لازم است این مهم موردتوجه قرار گیرد.

گلشیرازی ضمن تشکر از دستگاه قضا به‌واسطه توجه ویژه به موضوع ترک فعل در دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: ترک فعل برای واحد‌های تولیدی تبعات زیادی داشته است. وی همچنین خواستار واکاوی نحوه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مکانیسم رفتاری موجود در آن‌ها شد.

رئیس اتاق اصفهان در پایان با اشاره به برکات سفر مقامات کشوری به اصفهان، تشکیل جلسات این‌چنینی را منجر به مصوباتی در ستاد دولت و سازوکار اصلاحی برخی قوانین و رویه‌ها دانست که در کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی بسیار مؤثر است.

در ادامه، معاون قضایی دادستان کل کشور نیز با بیان اینکه بسیاری از موانع موجود در تولید، در گرو تصمیمات اداری و مناسبات بین ادارات است، افزود: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری راه‌حل اقتصاد امروز شجاعت و همت است.

سعید عمرانی، بر ضرورت همت هر چه بیشتر مسوولان دولتی برای کمک به رفع مشکلات مردم به‌ویژه فعالان اقتصادی تأکید کرد و گفت: امسال لازم است با تلاش مضاعف در مسیر رفع موانع قدم برداریم.

او، کاهش تولید و اشتغال را منجر به تبعات اجتماعی بسیار زیادی دانست و تأکید کرد: هدف هر یک از ما باید عدالت‌گستری در جامعه باشد و این امر تنها از طریق درست کار کردن محقق خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه باید همه همراه تولید باشند، گفت: علیرغم اقدامات بسیار خوب چند سال گذشته در راستای تولید باید صنعتگران تکریم شوند.

عمرانی تصریح کرد: مسوولان دولتی خدمتگزار مردم بوده و باید ریشه مشکلات را با رفتار و تصمیمات درست خشک کرد. وی افزود: خصوصی‌سازی یعنی بهبود فضای کسب‌وکار و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند این فضا را برای فعالان اقتصادی فراهم کنند. وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های حاکمیتی نوع تفکر خود را تغییر دهند، گفت: بهبود فضای کسب‌وکار در سایه تعامل امکان‌پذیر بوده و مدیران دولتی نباید به‌گونه‌ای عمل کنند که فضای کسب‌وکار سخت شود.

ایجاد میز ویژه برای حل مشکلات استان اصفهان در پایتخت

استاندار اصفهان نیز در این نشست، همدلی و هم‌زبانی موجود در مسوولان دولتی و قضایی استان را بسیار خوب دانست و افزود: علیرغم این موضوع، استان اصفهان با بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی با مشکلات خاص خود مواجه است.

عباس رضایی، مشکلاتی، چون بحران آب در استان را گریبان گیر واحد‌های تولیدی و صنعتی دانست و تصریح کرد: به‌واسطه اینکه به‌صورت مستقیم حداقل ۵۰۰ هزار نفر از طریق زاینده‌رود در حال ارتزاق هستند، خشک‌سالی اثرات بدی در زندگی این افراد همچنین مسائل مربوط به تولید داشته است. به‌طوری‌که در سال‌هایی که با بارش بیشتری مواجه بودیم، شاهد کاهش پرونده‌های قضایی بوده و این امر مبیّن لزوم نگاه ویژه به استان اصفهان هم به دلیل شرایط تولیدی و جایگاه صنعتی و هم به‌واسطه مسائل جغرافیایی آن است.

استاندار اصفهان حل‌وفصل مشکلات برخی از واحد‌های تولیدی اصفهان را نیازمند تشکیل جلسات ویژه با حضور مقامات کشوری به‌ویژه مسوولان دستگاه قضا دانست. وی همچنین خواستار ایجاد میز ویژه‌ای در تهران برای رفع مشکلات استان اصفهان شد و تأکید کرد برخی از مشکلات در سطح استان قابل‌پیگیری نبوده ازجمله قوانین و ضوابطی که در شرایط خاص امروز نیازمند بازنگری بوده، زیرا جنگ اقتصادی موجود قانون مختص به خود را می‌طلبد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده