تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۰۵۰۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آخرین جلسه مجلس:

ایردات طرح ساماندهی صنعت خودرو رفع نشد/ بورس کالا همچنان در انتظار پذیرش

‌می‌متالز - طرح ساماندهی صنعت خودرو به دلیل وجود چند ایراد برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شد تا بورس کالا همچنان در انتظار پذیرش باشد.

به گزارش می‌متالز، طرح ساماندهی صنعت خودرو برای تامین نظر شورای نگهبان در جلسه دیروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شد بورس کالا همچنان در انتظار پذیرش و عرضه محصولات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باشد.

براساس این گزارش، این رویداد ناشی از وجود ایرداتی مانند عدم طی مراحل قانونی، عدم نظارت در شرکت‌های خودروساز، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، عدم تکلیف مابه‌تفاوت قیمت شورای رقابت و قیمت محصولات در بورس کالا و نحوه فروش خودرو‌ها از طریق بورس کالا بود.

در این رابطه رحمت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از محل تبصره ماده ۳ این طرح و به منظور تولید و حمایت خودرو‌های برقی و هیبریدی مقرر شد از محل عوارض خودرو‌های پرمصرف، اقدامات لازم صورت گیرد که با موافقت نمایندگان این حمایت مصوب و ایراد وارده شورای نگهبان به این موضوع مرتفع می‌شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد اصلاحات مربوط به عرضه و تقاضا در بازار خودرو در نظر گرفته شود و ماده ۴ این طرح هم با افزوده شدن بند‌هایی، اصلاح می‌شود. در این میان خریداران محصولات خودرویی در بورس کالا تا ۳ سال، اجازه فروش را ندارند و درصورت اقدام به فروش، فروشنده باید ۳۰ درصد مالیات پرداخت کند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده