تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۰۵۰۸۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رضایی در تشریح نشست کمیسیون عمران با وزیر راه مطرح کرد؛

تاکید نمایندگان بر شروع فرآیند ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال/ شناسایی بیش از یک میلیون واحد مسکونی خالی برای اخذ مالیات

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون بر ایجاد مقدمات لازم برای اجرای سریع طرح جهش تولید و تامین مسکن توسط وزیر راه تاکید کردند تا امسال طبق برنامه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز دوشنبه (۲۳ فرودین ماه) کمیسیون عمران از حضور وزیر راه و شهرسازی در این نشست خبر داد و گفت: با توجه به تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن در صحن علنی مجلس در ابتدا، جلسه هم اندیشی با وزیر راه و شهرسازی در رابطه با نحوه اجرای این طرح داشتیم.

وی ادامه داد: بر اساس طرح جهش تولید و تامین مسکن، دولت مکلف است سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد از این رو وزارت راه و شهرسازی باید برای تحقق این هدف کار‌ها را از هم اکنون آغاز کرده و با فعال کردن معاونت‌ها، اقدامات لازم را برای تامین زمین، مصالح ساختمانی، رایزنی و تعامل با شهرداری برای پروانه‌های ساختمانی انجام دهد؛ لذا در این جلسه کمیسیون عمران بر شروع کار توسط وزیر راه تاکید کرد تا امسال طبق برنامه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخش دوم جلسه به سوالات نمایندگان از وزیر راه اختصاص یافت. در این بخش روح‌اله نجابت نماینده مردم شیراز و ورزقان سوال ملی در خصوص طرح جامع حمل و نقل مطرح کرده و وزیر نیز پاسخ لازم را در این خصوص بیان کرد. طبق گفته وزیر راه، مقدمات فاز اول این طرح در دولت انجام و ابلاغ شده است، همچنین فاز دوم طرح نیز در مرحله مقدماتی مطالعه قرار دارد. از این رو مقرر شد اطلاعات فاز اول در اختیار نماینده مردم شیراز برای صحت سنجی موضوع و بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس یازدهم افزود: سوال دوم را عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان در مجلس و در خصوص وضعیت بنادر در حوزه انتخابیه خود مطرح کرد که به فعالیت بنیاد مسکن مربوط می‌شد. وزیر راه و شهرسازی در این خصوص پاسخ لازم را بیان کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در رابطه با آخرین وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفـت: بیش از یک میلیون واحد خالی شناسایی و راستیآزمایی شده و برای اجرای قانون و اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است. در همین راستا هم رئیس سازمان امور مالیاتی را برای توضیح در خصوص وضعیت اجرای این قانون به کمیسیون عمران دعوت خواهیم کرد.

رضایی کوچی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مواد طرح جهش تولید و تامین مسکن در خصوص هزینه‌های انشعابات آب، برق و گاز بوده و دریافت هزینه بیشتری از انبوه سازان و مردم برای انشعابات توسط دولت ممنوع شده است، جلسه هم اندیشی با اعضای کمیسیون انرژی در خصوص نحوه نظارت بر اجرای این موضوع خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده