تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۰۵۰۹۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ثبات نسبی در بازار املاک مناطق شمالی

‌می‌متالز - بازار خرید و فروش ملک در مناطق شمالی شهر تهران از حیث تغییرات قیمتی شرایط نسبتا با ثباتی را طی می‌کند.

به گزارش می‌متالز، نتیجه تحقیقات میدانی از وضعیت قیمتی در بازار مسکن مناطق شمالی از طی روند نسبتا با ثبات در نخستین ماه سال حکایت دارد. به گفته برخی فعالان بازار خرید و فروش مسکن در مناطق یک، دو و سه که تحت عنوان مناطق لوکس پایتخت از آن‌ها یاد می‌شود، قیمت‌هایی که طی هفته‌های گذشته از سوی بیشتر فروشندگان ملک پیشنهاد می‌شود، متناسب با نرخ‌های متعارف منطقه است.

بررسی برخی از فایل‌های پیشنهادی فروشندگان در این سه منطقه پایتخت نیز حکایت از ثبات نسبی در بازار خرید و فروش این مناطق دارد.

بر اساس گزارش اخیر بانک مرکزی، میانگین معاملات مسکن در اسفندماه گذشته در منطقه یک ۶۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، منطقه دو ۴۸ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و منطقه سه نیز ۶۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود که نرخ‌های پیشنهادی فعلی هم غالبا در همین محدوده و حتی پایین‌تر هستند.

البته برخی واسطه‌های ملکی فعال در این سه منطقه معتقدند فروردین ماه را نمی‌توان زمان مناسبی برای پیش‌بینی بازار در ماه‌های آینده دانست چراکه هر ساله در این ماه با یک رکود در معاملات مواجهیم. با این حال برخی نیز بر این باورند که بازار مسکن در ماه‌های آینده تحت تاثیر ثبات در متغیر‌های اقتصادی و کاهش ریسک‌های غیر اقتصادی با ثبات خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده