تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۴
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۰۵۳۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت:

وزارت صمت در قیمت‌گذاری زنجیره فولاد دخالت نمی‌کند

‌می‌متالز - مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در خصوص قیمت‌گذاری زنجیره فولاد اظهار کرد: وزارت صمت در قیمت‌گذاری زنجیره فولاد دخالت نمی‌کند. زیرا از زمانی که معاون اول رییس جمهوری اعلام کردند که قیمت باید توسط بورس مشخص شود، از اینرو دیگر وزارت صمت دخالتی در قیمت‌گذاری نداشته است.

به گزارش می‌متالز، سیف الله امیری با بیان این مطلب درخصوص رویکرد معاونت معدن و صنایع معدنی این وزارت خانه نیز اظهار کرد: معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت حمایت از تولید را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است؛ در واقع ما باید واحد‌های تولیدی را به تولید بیشتر تشویق کنیم و بحث قیمت گذاری نباید در حیطه کاری این معاونت باشد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: باید بخش صنعت به سمت تولید بیشتر حرکت کند و سیاستگذاری در زمینه تولید بیشتر برای افق‌های تعریف شده در کشور انجام شود. همچنین قیمت گذاری زنجیره فولاد باید به دیگر بخش‌ها که توان انجام آن را دارند، سپرده شود.

گفتنی است، از اواخر سال ۹۸ بود که زمزمه تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد در کشور شنیده شد و معاونت وقت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تلاش بسیاری برای مشخص کردن وضعیت این ضرایب انجام داد، اما با توجه به اعتراضاتی که در خصوص تغییر ضرایب و افزایش آن‌ها از سوی فعالان حوزه فولاد صورت گرفت، در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان معاونت اول ریاست جمهوری طی نامه‌ای اعلام کرد که قیمت گذاری محصولات باید از طریق بورس انجام شود و در نهایت دیگر اثری از قیمت گذاری دستوری در این بخش دیده نشود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده