تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۰۵۳۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

راه حل‌های تعادل بازار آهن

‌می‌متالز - اکبریان، رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به صادرات محصولات فولادی در سال ۱۴۰۰، گفت: دولت برای اینکه بتواند زنجیره فولاد را در سال ۱۴۰۰ نجات بدهد باید به بخش معدن و صادرات توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، با در نظر داشتن انتخابات ریاست جمهوری در کشور در سال جاری، رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران، پیش بینی بازار آهن و فولاد کشور را در سال ۱۴۰۰ امکان پذیر ندانست و در این زمینه اظهار کرد: دولت می‌بایست با تدوین و اتخاذ سیاست‌های انبساطی و صادراتی در بخش فولاد، تعدیل قیمت بازار و همچنین مصرف داخلی را فراهم کند.

مهرداد اکبریان در رابطه با بازار آهن وفولاد کشور در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: دست اندرکاران بخش تولید و تجارت معتقدند که سال ۹۹ سال سختی برای مردم و اقتصاد کشور بود، اما در رابطه با سال ۱۴۰۰ به واسطه موضوعاتی همچون تغییر دولت و انتخابات ریاست جمهوری، می‌توان شاهد تغییرات شرایط داخلی کشور در جهت مثبت یا منفی بود.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است که این تغییرات می‌بایست با توجه به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری که بر رفع موانع، حمایت از تولید و مانع زدایی و اشتغال تاکید داشتند، صورت پذیرد تا به واسطه آن شرایط قابل قبولی برای بخش تولید فراهم شود. رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران در ادامه افزود: مسئله تعیین قیمت محصولات فولادی در سال ۱۴۰۰ همانند سال‌های گذشته نمی‌باشد که بتوان طبق چند عامل همانند حجم تولید و مصرف اظهار نظر قطعی کرد بلکه با توجه به تغییرات، تعیین قیمت فولاد در سال جاری یکی از سخت‌ترین کار‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به صادرات محصولات فولادی در سال ۱۴۰۰، گفت: دولت برای اینکه بتواند زنجیره فولاد را در سال ۱۴۰۰ نجات بدهد باید به بخش معدن و صادرات توجه ویژه‌ای داشته باشد و همچنین با بازکردن مرز‌های صادراتی برای فعالان این بخش، قیمت بازارو مصرف داخلی را به تعادل رسانده و قیمت‌ها را به ثبات برساند. وی تصریح کرد: با حمایت گمرک، بانک مرکزی و وزارت صمت ایجاد مرز‌های صادراتی ممکن خواهد بود و اتخاذ سیاست‌های انبساطی باعث می‌شود که تخصیصی‌های صادراتی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال‌های گذشته در حوزه فولاد افزایش یابد که همین مسئله موجب می‌شود تا بازار به تعادل برسد و همچنین قیمت‌ها در بخش فولاد مدیریت شود.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده