تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۰۵۹۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان

کمیته تدوین فهرست پشتیبانی و مانع‌زدایی‌های موردنیاز تولید در اتاق سمنان تشکیل شد

‌می‌متالز - نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان با محوریت بررسی الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۰ برگزار و کمیته‌ای به‌منظور تدوین فهرست پشتیبانی و مانع‌زدایی‌های موردنیاز تولید در این اتاق تشکیل شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: در هفته گذشته، معاون فناوری ریاست‌جمهوری به استان سمنان سفر داشت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طرح‌ها و توانمندی‌های گوناگونی در استان افتتاح شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان ادامه داد: در دیدار با معاون فناوری رئیس‌جمهوری آمادگی سرمایه‌گذاری شتاب‌دهنده در چهار بخش صنعت، معدن، کشاورزی و آب اعلام شد.

رئیس اتاق سمنان از کمک چهارمیلیاردی اتاق سمنان به پارک علم و فناوری طی اختصاص ساختمان قدیم اتاق به این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: ساختمان قدیم اتاق سمنان به مرکز فناوری پورسینا وابسته به پارک علم فناوری اختصاصی یافت طی این اقدام و مساعدت معاون فناوری رئیس‌جمهوری از کمک‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان تشکر و قدردانی و از همکار‌های دوجانبه استقبال کرد.

سعید ترکمان دهنوی، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان در این نشست اظهار کرد: تخصصی دیدن شعار سال با دو محور پشتیبانی و مانع زدایی نشان از توجه و اهمیت این موضوع دارد؛ نکته اول اینکه فرصت قاچاق و واردات بی‌رویه باید گرفته شود و موضوع بعد اینکه موانع مخل کسب کار را احصاء و اصلاح کنیم.

مهدی حداد رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان نیز در خصوص شعار سال گفت: انتخاب شعار سال به‌درستی انجام شده و حاکمیت باید به این اصل توجه داشته باشد که بتواند اهداف این شعار را محقق و اجرایی کند.

او ادامه داد: در ماه‌های آتی دولت جدید انتخاب خواهد شد بخش خصوصی باید در این فرصت دوماهه با بخش‌بندی و کارشناسی کردن مطالبات خود اعلام کند که در چه حوزه‌هایی باید مانع زدایی اتفاق بیفتد.

او معتقد است: اتاق بازرگانی باید تا قبل از شروع به کار دولت جدید، موانع و مشکلات پیشروی اقتصاد را احصاء کند.

مهدی جعفری، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: اجرایی شدن مصوبات و جلوگیری از تصمیمات خلق‌الساعه نکته مهم و کلیدی مدیریت است، طی سنوات گذاشته تولیدکنندگان و صادرکنندگان با تصمیمات خلق‌الساعه و دستورالعمل‌های متعددی روبروی می‌شدند به‌طوری‌که نمی‌توانستند هیچ برنامه‌ریزی برای توسعه کسب‌وکار خود انجام بدهند.

فرج‌الله معماری، رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: امسال با تغییر دولت مواجه هستیم و باید جمع‌بندی مناسب از مطالبات بخش خصوصی داشته باشیم؛ چراکه همراهی بخش خصوصی و تعاملات آن با دولت و مجلس در اجرایی کردن شعار سال بسیار حائز اهمیت است و باید قوانین و مقررات خاص با توجه به شرایط ویژه اجرایی و عملیاتی شود.

او ادامه داد: باید طی زمان‌بندی دو ماهه خواسته‌های بخش خصوصی در توسعه اقتصادی احصاء و جمع‌بندی بشود و این اطلاعات باید در قالب یک بسته پیشرو توسط اتاق تنظیم و در اختیار کارگزاران قرار گیرد.

حمید علوی، نائب رئیس اتاق سمنان نیز در سی و دومین نشست هیئت نمایندگان اتاق گفت: رفع مشکلات محور اصلی آن موانع است و باید تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف را در دستور کار قرار دهیم.

او ادامه داد: گفتاردرمانی و برگزاری همایش‌ها و رویداد‌ها درمان گر نیست آنچه می‌تواند کشور را نجات دهد اقدام جهادی و انجام منویات مقام معظم رهبری است.

علوی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید با اتاق‌ها ارتباط منسجم و متوازن داشته باشد بسیار از موانع این قابلیت را دارد تا توسط نمایندگان حل‌وفصل شود.

در ادامه این نشست کمیته‌ای در اتاق سمنان تشکیل شد تا فهرستی از پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌های موردنیاز تولید را تدوین و اعلام کند.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده