تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۰۵۹۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نوسانات بازار سرمایه – شنبه ۲۸ فروردین

افت مجدد شاخص کل در بازار/ رشد قیمت فولاد و نفت کمکی به سهم‌های فولادی نکرد

‌می‌متالز - امروز با وجود اینکه قیمت شمش فولاد و نفت خام در جهان رشد قابل توجهی داشتند، سهام این شرکت‌ها دوباره افت قیمت داشتند.

به گزارش می‌متالز، با وجود اینکه هفته گذشته سهامداران حقوقی تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند بازار را سبز کنند، نتوانستند و صف‌های فروش سهامداران حقیقی بازار تا جایی سنگین بود که بازار امروز هم در ادامه افت‌های خود، سرخپوش شد و روند اصلاحی را طی کرد. البته به رغم این تصمیم‌های حمایتی از بازار سرمایه عدم اطمینان به وجود آمده در سهامداران این بازار موجب دیدگاه نوسانی و ترس بین آن‌ها شده است. علاوه بر این رشد قیمت شمش فولاد و نفت خام در جهان هم نتوانست سهم‌های این دو گروه را تحت تأثیر قرار دهد و شاهد ریزش این سهم‌ها در بازار بودیم.
به هر ترتیب، امروز افت سهم‌های بزرگ و کوچک بازار باعث شد تا شاخص کل باز هم در روند اصلاحی خود باقی بماند و تا انتهای معاملات با افت ۹ هزار و ۶۳۴ واحدی، روی یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۲۳ واحد ایستاد تا باز هم معامله‌گران نسبت به این بازار نگران بمانند.
در معاملات روز جاری، شاخص کل هم‌وزن از همان ابتدا با شیب تقریبا ملایمی سقوط را تجربه کرد و در انتهای معاملات یک‌هزار و ۱۲۱ واحد افت کرد و در ارتفاع ۴۳۳ هزار و ۳۳۶ واحد به کار خود پایان داد و در این میان، شاخص فلزات اساسی هم که حرکتی شبیه نماگر اصلی بورس داشت، در انتهای معاملات با سقوط ۱۴ هزار و ۳۵۲ واحدی، روی ۸۹۴ هزار و ۸۷۷ واحد متوقف شد.
نماد‌های «فملی»، «اپال»، «سیتا»، «بوعلی»، «ساراب»، «شستا» و «وبملت» بیشترین تراکنش را در معاملات امروز بورس داشتند و با این حال، نماد‌های «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کچاد»، «شیران» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی و «فارس» بیشتری تأثیر مثبت را روی روند حرکتی شاخص کل داشتند.
امروز، تمام نماد‌های گروه فلزات اساسی سرخپوش بودند. نماد‌های «فخوز»، «فنورد»، «فولاد» و «کاوه» کاهش قیمت زیادی را تجربه کردند. دو نماد معدنی «کچاد» و «کگل» هم افت قیمت داشتند و نماد ذوب در فرابورس افت نزدیک به ۲ درصدی را به خود دید.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده