تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۰۶۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان و منابع یک درصدی صندوق توسعه ملی هم مشکل بورس را حل نمی‌کند/ دامن‌زدن بر نابسامانی و بی‌اعتمادی در بازار سرمایه با وعده‌های توخالی

می متالز - عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس معتقد است که تزریق 24 هزار میلیارد تومان از محل انتشار اوراق هلدینگ ها به بازار سرمایه نیز نمی تواند مشکلات بازار را حل کند.

به گزارش می‌متالز، محسن علیزاده، در این خصوص گفت: قرار بود ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل انتشار اوراق هلدینگ‌ها به بازار تزریق شود که تاکنون کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان محقق شده است. البته تزریق تمامی این مبلغ و منابع یک درصدی صندوق توسعه ملی هم مشکل بازار را حل نمی‌کند.

وی افزود: تصمیم‌های اخیر رییس سازمان بورس مبنی بر اجرای دامنه نوسان نامتقارن و تغییرات آن را، جزو اختیارات قانونی است که شورای عالی بورس به رییس سازمان داده است، البته قرار بود، این تصمیم‌ها با نظرات کارشناسی همراه باشد!

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: متاسفانه هفته گذشته نیز قول‌هایی مبنی بر تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی به بازار سرمایه داده شد، اما تاکنون کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده است و این موارد بر بی‌اعتمادی‌های سهامداران بورس دامن می‌زند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده