تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۰۶۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت جهانی طلا / قیمت طلا به ۱۷۸۱ دلار رسید

‌می‌متالز - قیمت جهانی هر اونس طلا، امروز (چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه) با ۰.۱۴ درصد رشد به ۱۷۸۱ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز به نقل از رویترز، در حالی که دلار تضعیف شده و کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم ۷ هفته اخیر که اوایل این هفته به ثبت رسید در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد رشد به ۱۷۸۱ دلار و ۱۷ سنت رسید. روز دوشنبه قیمت هر اونس طلا به بالاترین رقم از ۲۵ فوریه یعنی ۱۷۸۹ دلار و ۷۷ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن نیز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۷۸۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «صبح امروز ارزش دلار کاهش یافت و سبب تقویت قیمت طلا شد. در صورتی که میزان سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری امریکا در همین حد باقی بماند، قیمت طلا طی روز‌های آینده احتمالا به رقم متوسط صد روزه ۱۸۰۲ دلار خواهد رسید.»
شاخص دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی امروز شاهد ۰.۱ درصد افت بود، در حالی که شاخص سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به زیر ۱.۶ درصد رسید و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داد.

فعالان بازار اکنون منتظر نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا هستند تا خبر‌های بیشتری در مورد طرح‌های محرک اقتصادی این منطقه به دست بیاورند. نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.

آوتار ساندو تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز اظهار داشت: «در تصویر کلان تر، همزمان با تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه به دلیل مسائل ژئوپلتیک، قیمت طلا از رقم‌های زیر ۱۷۰۰ دلار فاصله گرفته و در حال افزایش است.»

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده