تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۰۶۶۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید دکتر جهانگیری از طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری/ تاکید بر بازسازی فضا‌های قدیم شهری و تبدیل به مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری

‌می‌متالز - دکتر معاون اول رییس جمهور روز سه شنبه و در ادامه بازدید از طرح‌های مدیریت شهری پایتخت با حضور در کارخانه سیمان ری از نزدیک در جریان طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، دکتر اسحاق جهانگیری در جریان این بازدید با توضیحات مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جریان روند تغییر کاربری و بازآفرینی این کارخانه سیمان قرار گرفت بر ضرورت بازسازی و بازآفرینی فضا‌های قدیم شهری و تبدیل به مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان ایران و از اصلی‌های صنایع در دوره معاصر است که در ابتدای قرن چهاردهم شمسی و همزمان با آغاز ساخت و ساز‌های صنعتی در ایران ساخته شد و در شمال شرقی شهر ری و در منطقه ۲۰ شهرداری شهر تهران قرار دارد.
این کارخانه تا اواخر سال ۱۳۶۲ فعال بود و در اسفند همان سال به دنبال توسعه شهر تهران و پیدایش فناوری‌ها و شیوه‌های جدید تولید از سویی و انتشار آلودگی فعالیت واحد‌های این کارخانه از سوی دیگر، متوقف شد. با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۷ در زمره آثار ملی قرار گرفت و به عنوان یکی از میراث صنعتی تهران شناخته شد.
سازمان نوسازی شهر تهران در راستای نوسازی و بازاستفاده کارخانه سیمان ری ایده‌های موجود در قالب طرح‌های دانشجویی به منظور تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری را جمع آوری کرده و پس از مذاکرات متعدد با متخصصان و فعالان صنعت با برگزاری یک مسابقه عمومی فرصتی در اختیار کارشناسان و علاقمندان قرار داد تا ایده‌های خود برای تغییر طرح کاربری این کارخانه در قالب یک مسابقه ارائه کنند. از ۵۰ طرح فرستاده شده به این مسابقه ۵ اثر برگزیده شده است.
لازم به ذکر است که از این مجموعه به عنوان یکی از لوکیشن‌های سریال پر مخاطب پایتخت استفاده شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور

عناوین برگزیده