تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۰۶۸۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آخرین تحولات بازار سهام؛

فملی صدرنشین بورس امروز + نمودار

‌می‌متالز - امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی ریزش کرد و به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش می‌متالز، در معاملات امروز شنبه شاخص کل بورس ۷ هزار و ۷۱۱ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۱۹۹ هزار واحد رسید. شاخص کل پس از ۳۲ روز کاری به کانال ۱.۱ میلیونی بازگشت. آخرین بار در تاریخ ۱۸ اسفند شاخص در این محدوده قرار داشت.

سقوط به کانال پائین‌تر

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی ۴ هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه ۷ هزار و ۷۱۱ واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و ۱۶ واحد نسبت به روز چهارشنبه پائین آمد و در رقم ۴۲۹ هزار و ۶۱ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۷ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۸۱ واحد رسید.

فملی صدرنشین بورس امروز + نمودار

فملی صدرنشین بورس امروز + نمودار

فملی صدرنشین بورس امروز

در معاملات امروز فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت، بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۷۴ میلیارد تومان بود.

پس از فملی، برکت بیشترین ارزش معاملات را داشت و ایران خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز ایران خودرو با تعداد ۳۱۸ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۴۰ سهم در صدر قرار گرفته است. بانک تجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک ملت تعلق داشت. بانک صادرات و بانک کارآفرین نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات روز شنبه، ۱۴ نماد رشد قیمت داشتند که ۹ نماد بورسی و ۵ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۶۴ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۷۸ نماد بورسی و ۸۶ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

کاهش خروج پول حقیقی

در روز شنبه برای هفتمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به ۳۶۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۳۵ درصد کاهش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۲۸ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، وتجارت (بانک تجارت) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدر‌های بازار

امروز «فارس»، «شستا» و «فولاد» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند. در مقابل نماد‌های فملی، افق و وکار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس فملی صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز آریا، بگیلان و دماوند پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

افزایش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه ۸ درصد افزایش یافت و در رقم ۵۲ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۸ درصد افزایش یافت و ۴ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف خرید ۳۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و وکار (بانک کارآفرین) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۸۰ میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و غصینو (صنعتی مینو) بیشترین صف فروش را داشتند. امروز در سمت تقاضا، ۶۴ درصد خرید‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۳۶ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۸۵ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۵ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد

افزایش رکود معاملات

امروز ارزش معاملات بورس کاهش چشمگیری داشت. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۳ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۶۲ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان رسید.

فملی صدرنشین بورس امروز + نمودار

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده