تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۰۷۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش چشمگیر قیمت انواع کالا‌ها در بازار‌های جهانی

‌می‌متالز - قیمت کالا‌ها در جهان طی ۱۲ ماه گذشته افزایش قابل توجهی یافته و به طور جدی شرکت‌های تولیدکننده کالا‌های اصلی را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت کالا‌ها طی ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است و به طور جدی شرکت‌های تولید کننده کالا‌های اصلی را تحت تأثیر قرار داده است و انتظار می‌رود فشار ناشی از افزایش هزینه‌ها را به مصرف کنندگان وارد کنند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که قرارداد‌های آتی ذرت طی سال گذشته به میزان ۹۶ درصد افزایش یافته است. همچنین قرارداد‌های آتی پنبه و گندم نیز به ترتیب ۵۴ و ۵۰ درصد رشد داشته اند.

قیمت چوب الوار نیز در سال گذشته ۲۶۵ درصد افزایش یافته و روز دوشنبه به بالاترین رقم خود یعنی ۱۳۲۶ دلار در هر هزار فوت تخته رسیده است.

در عین حال، جیمز کوینسی، مدیر عامل شرکت کوکاکولا اخیراً به شبکه خبری CNBC گفت که شرکت وی با توجه به افزایش هزینه‌های مرتبط با افزایش قیمت کالاها، قیمت محصولات خود را افزایش خواهد داد.

غول‌های جهانی تولیدکننده کالا‌های اصلی مانند شرکت‌های Kimberly-Clark JM Smucker Procter & Gamble و General Mills نیز اعلام کرده اند که به دلیل افزایش هزینه مواد اولیه خود، قیمت‌ها را افزایش خواهند داد.

مارک اسموکر مدیر عامل شرکت تولیدی JM Smucker در ماه نوامبر به تحلیلگران اعلام کرده بود که "کاملاً واضح است که ما فشار ناشی از افزایش هزینه‌ها را تجربه می‌کنیم".

جف هارمنینگ، مدیر عامل شرکت جنرال میلز General Mills، در ماه مارس به سرمایه گذاران گفت که شرکت وی نیز در ماه‌های آینده در میان فشار‌های تورمی قیمت‌ها را افزایش خواهد داد.

وی گفت: بنابراین، من ابتدا می‌گویم که تورم بسیار گسترده است و در واقع این موضوع جهانی است.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده