تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۵۱۹
کد خبر: ۲۰۷۴۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود اتباع پاکستان از فردا به ایران ممنوع می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی گمرک با بیان اینکه ورود اتباع خارجی (پاکستانی‌ها) به ایران از فردا و از طریق مرز‌های زمینی استان سیستان و بلوچستان ممنوع است گفت: با وجود اعلام محدودیت‌ها برای ورود و خروج مسافر به سمت پاکستان و هند در رسانه‌ها و عدم ابلاغ آن به نهاد‌های مستقر در مرز، امروز هفتم اردیبهشت ماه ۱۹۲مسافر از مرز میرجاوه و ریمدان تردد داشتند.

به گزارش می‌متالز، سیدروح الله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: ۸۰ نفر خارجی (تبعه پاکستان) و پنج ایرانی امروز از مرز میرجاوه به تفتان پاکستان وارد شدند و ۷۲پاکستانی و چهار ایرانی از مرز تفتان پاکستان به مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان وارد شدند و از مرز ریمدان نیز۳۰ نفر وارد و۶ نفر به سمت پاکستان خارج شدند.

وی افزود: تاکنون ابلاغیه‌ای یا مکاتبه‌ای رسمی برای ممنوعیت ورود و خروج مسافری در حوزه مرز‌های زمینی به سمت پاکستان به گمرک و سازمان‌های مستقر در مرز داده نشده، اما بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان سیستان و بلوچستان که با حضور فرمانداران و اعضای ستاد این استان برگزار شد، از فردا ورود اتباع خارجی (پاکستانی ها) به ایران از مرز‌های زمینی و بازارچه‌های استان سیستان و بلوچستان، ممنوع بوده و از خروج ایرانی‌ها به سمت پاکستان نیز ممانعت به عمل می‌آید و صرفا اتباع دو کشور می‌توانند به کشور خود برگردند.

لطیفی توضیح داد: براساس این تصمیم که نسخه رسمی آن هنوز به گمرک ارسال نشده، کنترل‌های بهداشتی کامیون‌های تجاری نیز به مدت ۱۰ روز افزایش می‌یابد و شناور‌های تجاری نیز تحت کنترل‌ها و پروتکل‌های سخت گیرانه‌ای امکان تخلیه و بارگیری پیدا می‌کنند.

وی در خصوص مسیر‌های هوایی گفت: براساس اطلاعیه‌های سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیط به ۱۵ کشور ممنوع شده و پرواز‌هایی به مبدا و مقصد هند نیز صورت نمی‌گیرد.

لطیفی در پایان ابراز امیدواری کرد تاهر چه سریعتر تصمیمات از کانال قانونی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده