تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۰۷۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

۱۰۰ نماد جذاب برای سرمایه‌گذاری

‌می‌متالز - سه گروه بانکی و پالایشی و خودرویی هم با توجه به اصلاح قیمتی که داشته اند، در صورت ورود جریان نقدینگی پتانسیل رشد خواهند داشت.

به گزارش می‌متالز، بورس تهران در رخوت‌انگیزترین حالت ممکن قرار دارد و در این شرایط، عده‌ای معتقدند تنها راه بهبود اوضاع، حذف دامنه نوسان معاملات خواهد بود.

نوید خاندوزی کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر افزایش یا حذف دامنه‌نوسان معاملات بر وضعیت معاملات بورس بیان کرد: موافق حذف کامل دامنه نوسان معاملات نبوده‌ایم، ولی به‌هرحال باید برای حدود ۲۵۰ نمادی که در صف فروش قفل‌شده، تدبیری اندیشید تا از قفل صف فروش خارج شوند.

وی ادامه داد: برای چنین اقدامی تنها دو ابزار در اختیار وجود دارد که با «تزریق نقدینگی به بورس» یا «اصلاح قیمت سهم‌هایی رشد غیرمنطقی داشتند» امکان‌پذیر بوده و در این صورت است که سهم‌ها برای خریدار جذاب می‌شود اما؛ استفاده از این دو راهکار باید با کمترین آسیب ممکن صورت بگیرد.

خاندوزی افزود: ایده‌هایی برای تقویت سمت تقاضا ارائه‌شده و اگر در روز‌های آینده وضعیت نقدینگی در بازار بهبودیافته و صندوق تثبیت بازار نقدینگی بیشتری برای حمایت از بازار سرمایه در اختیار داشته باشد، روز‌های بهتری شاهد خواهیم بود.

مدیر سرمایه‌گذاری بیمه کوثر اضافه کرد: با توجه به وضعیت فعلی بازارسرمایه و تصمیمات اخیر، گزارش‌های مالی شرکت‌ها و نیز وضعیت بازار‌های جهانی، حداقل ۱۰۰ نماد بازار پتانسیل رشد داشته و می‌توانند برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت جذاب باشند.

خاندوزی در پایان خاطرنشان کرد: البته باید افق سرمایه‌گذاری هم بلندمدت‌تر شود. با در نظر گرفتن گزارش‌های مالی شرکت‌ها، ۳ گروه فولادی و پتروشیمی و معدنی بیشترین پتانسیل رشد را دارند. اما ۳ گروه بانکی و پالایشی و خودرویی هم با توجه به اصلاح قیمتی که داشته‌اند، در صورت ورود جریان نقدینگی پتانسیل رشد خواهند داشت.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده