تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۰۷۶۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان

کارگران بخش تولید باید در اولویت واکسیناسیون کووید ۱۹ باشند

‌می‌متالز - رئیس اتاق سمنان با اشاره به میسر نبودن دورکاری برای کارگران بخش تولید، بر لزوم اولویت دادن به واکسیناسیون این افراد در مقابل بیماری کووید ۱۹ تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، سی و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان به‌صورت ویدئوکنفرانس و با محوریت بررسی تفاهم‌نامه چین، روند اجرایی مسوولیت اجتماعی و در اولویت قراردادن کارگران بخش تولید در دریافت واکسن کرونا برگزار شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این نشست گفت: تفاهم‌نامه همکاری ایران و چین که به‌عنوان یک قرارداد راهبردی منعقد شده می‌تواند حاوی نقاط مثبتی داشته باشد، در مرحله اول لازم است بدانیم این سطح همکاری‌ها تا چه اندازه می‌تواند در استان سمنان تأثیر مطلوبی داشته باشد.

او ادامه داد: بخشی مهمی از تفاهم‌نامه مربوط به صنایع معدنی است که با توجه به توانمندی استان سمنان در این بخش، این امکان وجود دارد که صنایع استان از این قرارداد منتفع شوند.

به عقیده جمعه‌ای پروژه‌های بزرگ همانند راه‌آهن برقی و ایجاد بزرگ‌راه نیز می‌تواند استان سمنان را در مسیر توسعه قرار دهد.

رئیس اتاق سمنان در خصوص آغاز واکسیناسیون کرونا گفت: طبقه‌بندی خاص برای دریافت واکسیناسیون تعیین شده است، اما با توجه به محیط‌های و گرو‌های کارگری و تراکم جمعیتی تولید ازآنجاکه امکان دورکاری و کاهش نیرو انسانی در کارخانه‌ها میسر نیست کارگران باید در اولویت دریافت واکسن کووید ۱۹ قرار بگیرند.

او ادامه داد: مکاتبات با مقامات عالی‌رتبه کشوری و استانی از طریق این اتاق صورت پذیرفته است که این گروه در اولویت دریافت واکسیناسیون قرار بگیرند.

حمید علوی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان در این نشست گفت: حضور چین به‌عنوان یک قدرت نوظهور جای آمریکا را در آینده بسیار نزدیک خواهند گرفت: ایران در آینده نقطه تقابل آمریکا و چین خواهد بود، پس سیاسیون باید بسیار هوشمند باشند.

او ادامه داد: در انتخابات بعدی می‌توانیم بگویم جایگاه قرارداد ما با چین چگونه خواهد شد و تا آن زمان باید منتظر باشیم.

فرج‌الله معماری، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان در خصوص تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین گفت: زمانی که کار اقتصادی وارد مرحله عملیاتی می‌شود منجر به قرارداد می‌شود، پیش‌قرارداد‌ها و مذاکرات باید به‌درستی صورت بپذیرد، آنچه مسلم است چین روزبه‌روز تبدیل به ابرقدرت اقتصادی شده است، احیاء مسیر جاده ابریشم به‌عنوان «یک کمربند یک‌راه» قطعاً برای ایران درآمد خواهد داشت لذا ضرورت دارد به این مهم توجه کافی داشته باشیم.

او ادامه داد: اصل این تفاهم‌نامه بسیار خوب است بستگی دارد این ابزار‌ها چگونه مورداستفاده قرار بگیرد، البته رقم قرارداد با توجه به زمان ۲۵ ساله در داده‌های اقتصادی ایران بسیار بزرگ نیست، مهم این است که تصمیم گیران چگونه می‌خواهند از این فرصت استفاده بهینه ببرند.

او معتقد است پروژه‌های این قرارداد بیشتر در حد کالا‌های عمومی است که در اختیار دولت است بخش خصوصی تنها رئوس این تفاهم‌نامه را می‌داند و از ریز این قرارداد اطلاع کافی ندارد.

سعید ترکمان دهنوی، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان در خصوص قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین گفت: تجار چینی اهل مذاکره و کار هستند جا دارد تشکل‌های اقتصادی برنامه منظمی داشته باشند، شرکت‌های که قابلیت کار بزرگ در کشور را دارند باید احصاء و شرکت مادر تخصصی با ظرفیت کامل وارد شوند.

او ادامه داد: اینک که فرصت کار مشترک اقتصادی به وجود آمده شرکت‌های ایرانی باید حداکثر استفاده را از این فرصت داشته باشد، اتاق بازرگانی می‌تواند متولی بسیار خوبی در پروژه‌های کلان باشد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده