تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۰۷۷۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هفت پرونده معدنی در خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هفت پرونده مربوط به معادن این استان در هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ قانون مکرر معادن بررسی و تعیین تکلیف شد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی اشرفی روز چهارشنبه در حاشیه نشست این هیات گفت: تعدادی از این پرونده‌ها مربوط به اکتشاف آنومالی‌های سنگ آهن در شهرستان خواف است که اکتشاف آن توسط سازمان ایمیدرو انجام خواهد شد.

وی افزود: با تعیین تکلیف اکتشاف معادن سنگ آهن شهرستان خواف خوراک مورد نیاز صنایع معدنی استان تامین و در آینده شاهد جهش تولید و ایجاد اشتغال جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی خواهیم بود.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین این هیات در نشست امروز خود مشکل مربوط به تعدادی از پرونده‌های معدنی و اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی با آن‌ها را تعیین تکلیف کرد که با فعالیت دوباره این معادن گامی عملی در راستای پشتیبانی و مانع ردایی از تولید برداشته خواهد شد.

براساس ماده ۲۴ مکرر قانون معادن به منظور تسریع در اکتشاف و بهره‏ برداری از معادن، دستگاه‌های اجرایی و متولیان قانونی مکلفند استعلام‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت را در مدت تعیین شده پاسخ دهند.

اعضای هیات اختلاف براساس این ماده قانونی شامل استاندار یا معاون ذیربط وی به عنوان رییس هیات، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دبیر هیات، یک نفر کارشناس خبره معدن با معرفی سازمان نظام مهندسی معدن استان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده دستگاه مورد اعتراض، یک نفر از بهره‌برداران با تجربه و متخصص در امور معدنی با انتخاب خانه معدن استان و در صورت نبود خانه معدن در استان، با انتخاب خانه معدن کشور و یک نفر حقوقدان آشنا به مسائل معدنی با انتخاب و معرفی رییس دادگستری استان می‌باشند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۹۳۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره ۲.۸ میلیارد تن و استخراج سالانه ۳۹ میلیون تن، ۱۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این زمینه جذب و ۱۱ هزار و ۲۹۷ نفر در این بخش مشغول کار کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده