تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۰۷۸۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آزاد در هفتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان پارلمان:

توانمندسازی اقتصادی مستلزم افزایش سطح مشارکت جوانان در پارلمان‌ها است

‌می‌متالز - عضو گروه بین‌المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد بین‌المللی و سیستم‌های تجاری کنونی و نظام‌های مالی جهانی عادلانه نبوده و به ضرر کشور‌های در حال توسعه و کمتر توسعه است، گفت: توانمندسازی اقتصادی مستلزم افزایش سطح مشارکت جوانان در پارلمان‌ها است.

به گزارش می‌متالز، الهام آزاد عصر امروز (پنج شنبه۹ اردیبهشت ماه) در هفتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان پارلمان گفت: در ابتدا می‌خواهم در خصوص برگزاری این جلسه مهم تشکر و قدردانی عمیق خود را اعلام کنم؛ همچنین به خانواده‌ها و افرادی که عزیزان خود را به دلیل بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ از دست داده‌اند، عمیقا تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: مفهوم توانمندسازی اقتصادی، دامنه وسیعی از موضوعاتی مانند توسعه زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد که همچنان اهمیت حیاتی آن در تمامی جنبه‌های زندگی ما به اثبات رسیده است؛ در واقع یک توسعه پایدار واقعی و اقتصادی فراگیر باید نیاز‌های ما را بر اساس منافع منطقه‌ای و بین‌المللی بدون اینکه در ایجاد فرصت‌های دیگران کارشکنی صورت گیرد، تأمین کند.

عضو گروه بین‌المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به منظور ارتقاء توانمندسازی اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار می‌دهد که اقتصاد بین‌المللی و سیستم‌های تجاری کنونی و نظام مالی جهانی اساسا عادلانه نیستند و به ضرر کشور‌های در حال توسعه یافته می‌باشند.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جهت توسعه پایدار و دستیابی به یک اقتصاد فراگیر در سراسر جهان کشور‌های توسعه یافته بایستی از طریق یک چارچوب همکاری فزاینده در داخل و با کمک سازمان‌های اقتصادی و تجاری بین‌المللی، کمک‌های محسوس و سیاست‌های مناسب خود را برای کشور‌های در حال توسعه افزایش دهند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: برای اطمینان از توانمندسازی اقتصادی، ما نیازمند ثبات در چرخه اقتصادی خود هستیم. پارلمان‌ها باید نه تنها بر رشد اقتصادی بلکه در سایر جنبه‌های توسعه چشم‌انداز مانند آموزش و بهداشت، اشتغال، از بین بردن فقر و نابرابری‌ها، مشارکت سیاسی، فرصت‌های برابر به منظور دسترسی به حمایت‌های مالی مانند اعتبارات، تسهیلات، مجوز‌های کار، بیمه و ... توجه داشته باشند.

عضو گروه بین‌المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توانمندسازی اقتصادی همچنین مستلزم افزایش سطح مشارکت جوانان در پارلمان‌ها می‌باشد. بدان معناست که جوامع ما می‌تواند از طریق توانمندسازی اقتصادی جمعیت جوانان را در فرآیند‌های دموکراتیک سوق دهند.

آزاد تصریح کرد: در پایان می‌خواهم اشاره کنم که مجلس شورای اسلامی ایران در سال‌های اخیر سعی کرده است قوانین و سیاست‌هایی برای توسعه کارآفرینی و استفاده از توانایی‌های جوانان خود تدوین کند. یکی از اقدامات موثر در چارچوب سیاست‌های کلی ما، توسعه توانایی‌های فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده