تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۰۷۸۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

بومی سازی اسلاید گیت پاتیل CS ۸۰ در شرکت فولاد خوزستان

‌می‌متالز - شرکت فولاد خوزستان برای نخستین بار در کشور، توانست موفق به بومی سازی و ساخت اسلاید گیت نوع CS ۸۰ شود.

به گزارش می‌متالز، مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی شرکت فولاد خوزستان گفت: این مجموعه برای نخستین بار در کشور، توانست با بهره‌گیری از توان نیرو‌های متخصص شرکتی و همکاری شرکت دانش بنیان داخلی در قالب انعقاد قرارداد پژوهشی و نوآوری، موفق به بومی سازی و ساخت اسلاید گیت نوع CS ۸۰ شود.

ابراهیم دادرس افزود: اسلاید گیت از تجهیزات مهم در تولید فولاد است که در زیر پاتیل مذاب نصب می‌شود و وظیفه‌ی قطع و وصل جریان مذاب و کنترل میزان مذاب خروجی از پاتیل را بر عهده دارد. به عبارت ساده‌تر، شیر کنترل قطع و وصل جریان مذاب است.

وی با اشاره به حساسیت عملکرد این تجهیز گفت: به دلیل بالا بودن فشار هیدرواستاتیک مذاب و دمای بالای آن، عملکرد اسلاید گیت با حساسیت بالایی همراه است، به گونه‌ای که در صورت بی‌دقتی در ساخت و رعایت نکردن درصد خطای ابعادی و کیفیت متالورژیکی مواد بکار رفته، امکان نشت مذاب وجود داشته و می‌تواند فاجعه بار باشد.

دادرس گفت: تا پیش از این، ساخت این تجهیز در انحصار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بوده و حتی سازنده‌های شرق آسیا در ساخت مدل‌های جدید توفیق قابل توجهی نداشته‌اند.

وی افزود: با حمایت شرکت فولاد خوزستان از پژوهش و تکنولوژی و کمیته عالی پژوهش و با محوریت واحد تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی و هم‌افزایی توانمندی‌های فنی و مدیریتی کارکنان تعمیرات و بهره‌بردار مدیریت نسوز در شرکت فولاد خوزستان و شرکت دانش بنیان پایا مواد، در کمتر از ۴ ماه موفق به ساخت، تست سرد و گرم و بهره برداری از تجهیز اسلاید گیت تایپ CS ۸۰ شدند.
مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی فولاد خوزستان گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۰ در یک تلاش فراگیر اقدام به برنامه‌ریزی منسجم به منظور اجرای بیش از ۱۰ پروژه پژوهشی - تکنولوژی انحصاری، کرده که با برنامه‌ریزی انجام شده در پایان سال شاهد ساخت تجهیزات خاص، بهینه سازی مواد مصرفی، ساخت کاتالیست‌های ارتقاء یافته و انجام پروژه‌های مهم در بخش ارتقای استاندارد‌های زیست محیطی و بازیافت به کمک موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های معتبر خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خوزستان

عناوین برگزیده