تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۲۰۷۹۲۰
سرویس خبر : انرژی
همت جوانان وطن در اوج محدودیت ها:

ادامه تحویل دهی کاتالیست‌های «ریفرمینگ ثانویه خوارزمی» به مجتمع پتروشیمی رازی

‌می‌متالز - گسترش فناوری خوارزمی با وجود کلیه محدودیت‌های روز‌های آغازین سال ۱۴۰۰ ناشی از موج جدید همه گیری ویروس کرونا، تعطیلی و کاهش نیروی انسانی در بسیاری از واحد ها، با همت و یکدلی کلیه پرسنل خود، تولید و تحویل دهی محصولات مورد نیاز صنایع مادر کشور را با تمام توان و بدون حتی یک روز تعطیلی در دستور کار قرارداد و به لطف پروردگار، دومین محموله از کاتالیست‌های ریفرمینگ ثانویه شرکت پتروشیمی رازی را ارسال نمود.

به گزارش می‌متالز، خوارزمی با اجرای این پروژه سهم خود را از بازار کاتالیست‌های زنجیره تولید اوره و آمونیاک کشور افزایش داد و تجربه موفق دیگری را در تولید کاتالیست‌های ریفورمینگ گاز طبیعی در صنعت عظیم نفت و گاز ثبت نمود.

واحد‌های تولید اوره و آمونیاک یکی از راهبردی‌ترین واحد‌های پتروشیمیایی در سراسر جهان و از جمله کشور عزیزمان ایران هستند که تولید کاتالیست‌های مربوط به این واحد‌ها را در راس اولویت‌های تولید و بهینه سازی خوارزمی در صنعت نفت و گاز قرار می‌دهد.
مجتمع پتروشیمی رازی یکی از مهمترین کارخانه‌های تولید کود‌های ازته و فسفاته و مواد شیمیایی کشور می‌باشد. اولین فاز واحد‌های این مجتمع در سال ۱۳۴۹ به دنبال عملیات ساختمانی چهار ساله به بهره‌برداری رسید. این مجتمع بزرگترین تولیدکننده آمونیاک، کود اوره، اسید سولفوریک و گوگرد و تنها تولیدکننده اسید فسفریک و کود دی‌آمونیم فسفات (کود مخلوط فسفات و سولفات آمونیوم) در ایران می‌باشد. این واحد علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، سالیانه با صدور گوگرد، آمونیاک، اوره و اسید سولفوریک به بازار‌های جهانی، نقش ارزنده‌ای را در رفع نیازمندی‌های ارزی مجتمع و صنایع و پتروشیمی ایفا می‌نماید.
خوارزمی امیدوار است تا با افزایش قابل ملاحظه ظرفیت تولید کاتالیست‌های ریفورمینگ که در سال ۱۳۹۹ محقق شد و در سال ۱۴۰۰ در حال تکمیل و بهینه سازی است، کل کالای مورد نیاز پتروشیمی رازی و دیگر مجتمع‌های پتروشیمی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل دهی نماید.

منبع: شرکت گسترش فناوری خوارزمی

عناوین برگزیده