تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۲۰۷۹۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
محمدرضا مس فروش:

خراسان رضوی، دارای ۵۰ درصد از ذخایر و معادن سنگ آهن کشور است

‌می‌متالز - رییس سازمان صمت خراسان رضوی: طی هشت سال اخیر ظرفیت تولید گندله در خراسان رضوی به ۱۵.۶ میلیون تن رسیده و شایان ذکر است که خراسان رضوی دارای نیمی از ذخائر سنگ آهن کشور در معادن خود است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۶ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال در حوزه سنگ آهن و طرح‌های فولاد در خراسان رضوی سرمایه گذاری شده بود که این میزان طی هشت سال گذشته و تاکنون به ۱۲۶ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری رسیده است.

محمدرضا مس فروش افزود: در سال ۹۲ در حدود ۱۳ واحد تولیدی با اشتغال سه هزار و ۹۸ نفر در زمینه تولید شمش خام در حوزه فولاد و تکمیل زنحیره آن در خراسان رضوی فعالیت داشتند که این میزان امروز به ۳۴ واحد صنعتی با اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: طی هشت سال اخیر ظرفیت تولید گندله در خراسان رضوی به ۱۵.۶ میلیون تن، ظرفیت تولید کنسانتره آهن به ۱۳.۲ میلیون تن، ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ظرفیت تولید شمش فولاد خام به ۱.۲ میلیون تن رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت طرح‌های بزرگ فولادی توسط سرمایه گذاران شرکت‌های فولاد سنگان، اپال پارسیان، احیای سپاهان، توسعه فراگیر سناباد، شمش خام و گندله فولاد با حضور مقامات عالی رتبه کشور از جمله رییس جمهوری و معاون اول وی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون وی به بهره برداری رسیده است.

مس فروش افزود: کل ذخایر سنگ آهن کشور سه میلیارد تن است که نیمی از آن معادل ۱.۵ میلیارد تن در معادن خراسان رضوی قرار دارد و از این میزان حدود ۱.۲ میلیارد تن اکتشاف شده است.

وی اضافه کرد: زنجیره تولید فولاد در طرح‌های شرکت اپال پارسیان، شرکت فولاد سنگان و شرکت توسعه فراگیر سناباد در خواف و فولاد خراسان در نیشابور و قائم امید نور در رشتخوار تکمیل شده است.

مس فروش همچنین گفت: طرح تولید ۷.۵ میلیون تن کنسانتره در شرکت‌های اپال پارسیان، فولاد خراسان و فولاد شرق کاوه در حال اجراست که آماده بهره برداری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده