تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۰۸۰۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
افزایش درآمد‌های سود سهام و سود ناشی از فروش سهام؛

سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست

‌می‌متالز - بخش اصلی فروش سهام مربوط به واگذاری بخشی از سهام در اختیار شرکت‌های سایپا، پالایش نفت تبریز، بانک تجارت و پتروشیمی پردیس بوده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری رنا در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۲ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریالی و معادل ۳۵۵ ریال به ازای هر سهم شده است.

این سود نسبت به ۶ ماهه مشابه سال مالی قبل از آن افزایش ۱۵۵ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش سود سهام دریافتی شرکت و همچنین رشد درآمد‌های ناشی از سود فروش سهام، منجر به این افزایش محسوس در سودآوری شرکت شده است.

سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست

جمع کل درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این مدت معادل ۲ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال بوده که ۱۴۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال مالی قبل‌تر است.

درآمد سود سهام محقق شده در این مدت معادل ۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال است که این درآمد در مدت مشابه پارسال کمتر از ۴۵ میلیارد ریال بوده است. دریافت سود سهام ۱.۱۵۶ میلیارد ریالی از شرکت زیرمجموعه غیر بورسی توسعه سرمایه رادین و همچنین دریافت سود سهام ۲۵۲ میلیارد ریالی از شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، از دلایل اصلی رشد محسوس سود سهام دریافتی شرکت بوده است.

همچنین، این شرکت سرمایه‌گذاری در نیمه نخست سال مالی آن موفق به کسب درامد ۱.۴۸۲ میلیارد ریالی از محل سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها شده است. این سود نسبت به ۶ ماهه سال مالی قبل بیش از ۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. بخش اصلی فروش سهام مربوط به واگذاری بخشی از سهام در اختیار شرکت‌های سایپا، پالایش نفت تبریز، بانک تجارت و پتروشیمی پردیس بوده است.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت شامل سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در پایان سال قبل به ۱۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

از این مبلغ، ۱۴.۲۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بورسی با ارزش بازار ۹۴ هزار میلیارد ریالی بوده است.

در جدول زیر شرکت‌های اصلی زیرمجموعه سرمایه‌گذاری رنا در دو بخش بورسی و غیر بورسی ارائه‌شده است:

سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده