تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۲۰۸۰۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

«سنگرود» به دورانِ رونق بازمی‌گردد؟ / معدن سنگرود واگذار شده، اما اطلاع دقیقی از خریدار نداریم

‌می‌متالز - مهرداد گودرزوند گفت: به دنبال راه‌اندازی معدنِ سنگرود هستیم و با این شرط که معدن دوباره فعال شود و جذب نیرو داشته باشد، از آن‌ها حمایت می‌کنیم در غیراین‌صورت اجازه نخواهیم داد کسی آنجا را بخرد و رها کند.

به گزارش می‌متالز، ۷ سال پیش، زمانی که معدن زغال سنگ سنگرود تعطیل شد، بسیاری از کارگران بیکار شدند؛ برخی از آن‌ها برای کار به واحد‌های شهر‌های دیگر منتقل و برخی هم بازنشسته شدند. به گفته‌ی اهالیِ آنجا، سنگرودِ زمانِ رونقِ معدنِ زغال سنگ با سنگرودِ بعد از تعطیلیِ آن، تفاوت فاحشی دارد. زندگی بسیاری از مردم اهالیِ سنگرود و روستا‌های اطرافِ آن، عمارلو، فاراب، نوده و خورگام، رحمت آباد و رستم‌آباد، با کار در معدنی می‌گذشت که یکی از فعال‌ترین واحد‌های معدنی کشور بود. بعد از تعطیلی، شهر هم از رونق افتاد و خیلی‌ها مهاجرت کردند.

حالا بعد از ۷سال خبر به مزایده گذاشتنِ معدن سنگرود و احتمال راه‌اندازیِ مجدد آن، امید تازه‌ای در دلِ مردم ایجاد کرده است. مردمی که مدتهاست منتظرِ اعلامِ خبری دقیق از وضعیت مزایده و البته بیش از آن، نگرانِ اهلیتِ خریدار و راه‌اندازیِ مجدد این معدن هستند.

مهرداد گودرزوند (نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم) در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص آخرین خبر از وضعیتِ واگذاری این معدن گفت: تا جایی که من می‌دانم معدنِ سنگرود را به مزایده گذاشتند و یک نفر هم در این مزایده برنده شده است.

وی ادامه داد: بنده هفته‌ی گذشته از اداره‌ی کل صمت استان، پیگیر این ماجرا شدم و آن‌ها اطلاع دادند که فرایند کار در وزارت‌خانه است. اما دو موضوع مطرح است؛ اول اینکه کار بسیار طول کشیده است و دیگر آنکه ما نمی‌دانیم شخصی که معدن را در مزایده خریده است، واقعا می‌خواهد آنجا کار انجام دهد و یا رها کند و برود!

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: ما قطعا به دنبال راه‌اندازی آنجا هستیم و با این شرط که معدن دوباره فعال شود و جذب نیرو داشته باشد، از آن‌ها حمایت می‌کنیم در غیراین‌صورت اجازه نخواهیم داد کسی آنجا را بخرد و رها کند.

گودرزوند در پایان تصریح کرد: بنده در تمام نطق‌های خود در مجلس، به موضوع راه‌اندازِ مجدد معدنِ سنگرود پرداخته‌ام و از این به بعد هم با تمام قوا پیگیرِ فعال شدن این معدن هستم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده