تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۰۸۰۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت غیرقانونی است

‌می‌متالز - سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزاری انتخابات مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت را غیرقانونی دانست و گفت: ابهامات مطرح شده توسط سازمان بازرسی کل کشور در مورد این انتخابات هنوز رفع نشده است.

به گزارش می‌متالز، اکبر حیدری در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه برگزاری انتخابات مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت از منظر قانون، غیرقانونی است، گفت: بنا بر اعلام سازمان بازرسی کل کشور اساسنامه مورد عمل بصورت فوق العاده در مجمع به تصویب نرسیده و حق انتخاب کردن و انتخاب شدن بیش از ۵۰ درصد مردم در مجامع روشن نیست. احساس می‌شود مباحث وارد شده توسط سازمان بازرسی کل کشور هنوز رفع نشده است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با اعلام اینکه انتخابات باید تا رفع این موارد و حفظ حق مردم و رعایت قانون، به تعویق بیفتد، افزود: برخی مراجع قضایی در این رابطه احکامی صادر کرده اند.

حیدری تاکید کرد ما مدافع حق سهامداران و شرکت‌ها هستیم و یادآور شد که رهبری لزوم انتقال سهام را به صاحبان تاکید کردند و در نامه اخیر دفتر رهبری به شورای بورس تکلیف شده است که انتخاب مدیران در چارچوب آئین نامه مصوب شورای عالی بورس باشد، ولی اتفاق کنونی، خارج از چارچوب آئین نامه و بدون تصویب اساسنامه و نیز تحقق مشارکت واقعی مردم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده