تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۲۰۸۰۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت بیت کوین ۷.۶ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - بیت کوین پس از گذر از یک مانع تکنیکی به حداکثر مقدار دو هفته افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، بیت کوین پس از عبور از یک مانع تکنیکی، از اواسط آوریل به بالاترین سطح خود رسید. این توکن دیجیتال طی ۵۰ روز گذشته به بالاتر از میانگین قیمت خود رسید که برای ناظران، این سطح مهمی بوده است. چنین حرکتی معمولاً نشان دهنده سود‌های بیشتر است. اکنون بسیاری از تحلیل گران بررسی می‌کنند که آیا این ارز می‌تواند بالاتر از آن سطح پایدار بماند.

معاملات بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال جهان پس از آنکه در اواسط آوریل به بیش از ۶۴۰۰۰ دلار و بالاترین سطح رسید، متلاشی شد. از آن زمان، با نوسانات بزرگ روزانه، پایین می‌آید. روز جمعه، بیت کوین از ساعت ۱۲:۲۹ بعد از ظهر در نیویورک با حدود ۷.۶ درصد افزایش به ۵۷،۰۰۶ دلار رسید.

اما علی رغم نوسان‌های اخیر، علاقه به ارز‌های رمزنگاری شده، با به اوج رسیدن بیت کوین، سر به فلک کشیده است. تعداد زیادی از شرکت‌های سنتی وال استریت مشغول به آن شده اند و مورد تأیید الون ماسک قرار گرفته است. دارایی موجود در محصولات دارایی دیجیتال در سطح جهان، شامل ETF و ETP، در پایان سه ماهه اول به ۹ میلیارد دلار رسیده است که رکورد بالایی است.

کارشناسی که قیمت بیت کوین را تا ۱۰۰ هزار دلار پیش بینی می‌کند گفت: چنانچه قوانین اقتصادی اعمال شود، کاهش عرضه در کنار نرخ بهره کم و مقدار قابل توجهی پول که به این سیستم پمپ می‌شود، پایه محکمی برای افزایش قیمت بیت کوین است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده