تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۴۸۵
کد خبر: ۲۰۸۱۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از سوی سازمان خصوصی سازی:

شرایط و زمان عرضه بلوک ۷۶ درصدی زیرمجموعه ایدرو اعلام شد

‌می‌متالز - سازمان خصوصی سازی شرایط و زمان عرضه بلوک ۷۶ درصدی شرکت اسفراین متعلق به ایدرو را در بازار سوم فرابورس اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، سازمان خصوصی سازی در نظر دارد بلوک ۷۶ درصدی سهام شرکت اسفراین (سهامی خاص) متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را بصورت یکجا و شرایطی از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش برساند.

به این ترتیب، مقرر شده شنبه ۸ خرداد بیش از ۲.۶ میلیارد سهم از طریق کارگزاری بانک صنعت و معدن عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۷۱۸۸۳ ریال و با ارزش پایه ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده و سپرده حضور در رقابت ۱.۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

کارگزار خریدار باید حداکثر طی ۲۰ روز کاری پس از انجام معامله حصه نقدی ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله را بصورت نقدی به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مزبور ار به معاونت نظارت بازار فرابورس تحویل دهد. برنده رقابت باید حداکثر تا ۲۰ روز کاری پس از انجام معامله نسبت به پرداخت ثمن نقدی معامله، ارائه اسناد تضمین، وکالت نامه محضری و امضای قرارداد اقدام کند و مستندات لازم جهت تنظیم سند تسویه خارج از پایاپای حصه غیر نقدی را طبق دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس، حداکثر یک روز کاری قبل به فروشنده ارائه کند.

باقیمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله بصورت اقساطی یک سال با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود فروش اقساطی ۱۸ درصد است. همچنین کل سهام واگذار شده اعم از بخش نقدی و اقساطی از ابتدای واگذاری تا زمان تسویه نزد سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهی، اسناد تضمینی از خریدار دریافت می‌شود.

بنابر این گزارش، شرکت اسفراین با سرمایه ۳۴۷.۷ میلیارد تومانی و سال مالی منتهی به اسفند در حوزه تاسیس، تشکیل، بهره برداری، توسعه و نگهداری و اداره کارخانجات، دستگاه ها، تاسیسات و کلیه وسایلی که برای تهیه فراورده‌های چدنی و فولادی بکار می‌روند فعالیت دارد و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با ۳.۴ میلیارد سهم و چهار شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی، مرکز گسترش فناوری اطلاعات، سازمان مدیریت صنعتی و گسترش الیاف شیشه مرند هرکدام با هزار سهم در ترکیب سهامداری آن حضور دارند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده