تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۴
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۰۸۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد:

مجمع امروز ۴ سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و ورود به مرحله ششم آزادسازی

‌می‌متالز - مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی از آغاز مرحله ششم آزادسازی سهام عدالت با برگزاری مجمع ۴ سرمایه گذاری استانی از امروز خبر داد و گفت: بلافاصله مجامع سایر شرکت‌ها نیز برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین فهیمی با اشاره به فرمان آزادسازی سهام عدالت و ماموریت محول شده به شورای عالی بورس برای تدوین احکام گفت: شورای عالی بورس طی چند جلسه و در اسرع وقت متن دستور العمل را تدوین و ابلاغ کرد و در جلسات بعدی نیز اصلاحات لازم انجام شد. در نهایت با تصمیمات شورا، زمینه آزاد سازی سهام عدالت فراهم و مقرر شد در چند مرحله نهایی شود.

وی افزود: ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و دارایی سهام به آن‌ها منتقل و اسامی در سامانه‌ها بورسی و سپرده گذاری ثبت شد. در مرحله دوم نیز امکان معامله سهام برای این دسته از مالکین سهام عدالت فراهم شد. در مرحله سوم نیز تخصیص دارایی آن دسته از افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده بودند نهایی شد. ساختار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اصلاح و اطلاعات آن‌ها در شرکت سپرده گذاری ثبت شد. در مرحله چهارم با بازگشایی نماد‌های شرکت‌های استانی سهامداران معامله این دارایی‌ها امکان پذیر شد.

این مقام مسوول ادامه داد: در مرحله پنجم برای اولین بار بخشی از سود سهام عدالت بر مبنای تعداد سهم و میزان سود متعلق به هر سهم محاسبه و پرداخت شد و بخش دیگر نیز به زودی پرداخت می‌شود. در ششمین مرحله پس از انتقال مالکیت روش سهامداری غیر مستقیم، نوبت به انتقال مدیریت دارایی رسیده است. این مرحله با برگزاری مجامع عادی بطور فوق العاده برای انتخاب اعضای هیات مدیره در دستور کار قرار دارد.

فهیمی گفت: مرحله ششم از امروز ۱۱ اردیبهشت با برگزاری مجمع چهار سرمایه گذاری استانی قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان آغاز می‌شود و بلافاصله مجامع سایر شرکت‌ها نیز برگزار می‌شود. پس از این مرحله افراد می‌توانند ضمن مالکیت دارایی سهام عدالت آن را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: امید می‌رود سهامدارانی که روش غیر مستقیم را برگزیدند با مشارکت حداکثری در مجامع، مدیران توانا و متخصص را برای مدیریت دارایی‌ها انتخاب کنند. بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی در اختیار سرمایه گذاری‌های استانی است و هرکدام از شرکت‌ها بزرگترین بنگاه اقتصادی استان خود هستند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده