تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۰۸۱۵۱
سرویس خبر : انرژی
در فروردین:

فروش روزانه نفت ایران ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر شد و بر اوپک اثر گذاشت

‌می‌متالز - صادرات نفت ایران طی ماه گذشته با افزایش ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ۲.۵ میلیون بشکه رسید و باعث خنثی شدن اثر کاهش داوطلبانه اعضای اوپک شد.

به گزارش می‌متالز، افزایش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران در ماه آوریل (فروردین) که به ۲.۵ میلیون بشکه رسیده، باعث خنثی شدن اثر کاهش داوطلبانه اعضای اوپک شده است. به طوری که در مدت مشابه، ۲۵.۱۷ میلیون بشکه تولید کرده اند که در مقایسه با ماه مارس (اسفند) ۱۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای که می‌تواند نفت بیشتری را وارد بازار کند در حال انجام است و تاکنون اوپک پلاس درباره ایران ابراز نگرانی نکرده و از ماه می (اردیبهشت) برنامه افزایش تولید را در پیش خواهد گرفت.

طبق پیش بینی دانیل گربر مدیر عامل پترو لجستیک، روند افزایشی صادرات نفت ایران ادامه خواهد داشت. اوپک پلاس هم به امید بهبود تقاضای نفت با طرحی برای برداشتن بیشتر محدودیت‌های افزایش تولید موافقت کرده است. عربستان نیز از ماه جاری برنامه کاهش داوطلبانه تولید را متوقف خواهد کرد.

ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش تولید معاف هستند؛ بنابراین تغییرات در تولید آن‌ها بر میزان انطباق با توافق کاهش تولید تأثیر نمی‌گذارد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده