تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۰۸۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آیا رمز ارز‌ها قانونی می‌شوند؟

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون رأسا به موضوع رمزارز‌ها ورود کرده تا طرحی ارائه دهیم و موضوع رمزارز‌ها را قانونی کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمدصفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع رمزارز‌ها از جمله «بیت کوین» و اقبال مردم نسبت به آنها، گفت: سیستم اجرایی تا کنون در زمینه رمزارز‌ها اقدام چندانی انجام نداده که لازم است هر چه سریعتر اقدامی انجام دهد، چرا که مردم به سمت این ارز‌ها استقبال پیدا کرده‌اند و ممکن است در این زمینه مشکلاتی برای سرمایه آن‌ها به وجود بیاید.

وی با اشاره به موضوع موسسات مالی و اعتباری، یادآوری کرد: در ابتدا در زمینه موسسات اعتباری هم یک نوع شلختگی و رها شدگی شکل گرفت و در نهایت به نارضایتی اجتماعی کشیده و خسارتش از جیب مردم پرداخت شد و این به این دلیل بود که سیستم اجرایی اقدامات پیشگیرانه انجام نداده بود تا شرایط آنچنانی پیش نیاید.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی باید نظارت‌های ویژه بر حوزه رمز ارز‌ها داشته باشند، بیان کرد: در زمینه رمزارز‌ها نیز وظیفه بانک مرکزی به عنوان تنظیم کننده ارز کشور است که باید در قالب لایحه‌ای پیشنهادات خود را در زمینه ارز‌های دیجیتال به ویژه «بیت کوین» به مجلس ارائه دهد که متاسفانه بازهم با تاخیر عمل کرده و تا کنون این اقدام را انجام نداده است.

صفایی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی رأسا به موضوع رمزارز‌ها ورود کرده تا خودمان یک طرحی ارائه دهیم و موضوع را قانونی کنیم و در این زمینه مرکز پژوهش‌های مجلس را مکلف کردیم که پیش‌نویسی را آماده کند و به کمیسیون اقتصادی ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمالا در این طرح موضوعاتی همچون شفاف‌سازی حوزه فعالیت رمز ارز‌ها از صدور مجوز تا تولید و نظارت مدنظر قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس تصریح کرد: هدف از قانونی شدن ارز‌های دیجیتال این است که مانند موسسات مالی دارای شناسنامه باشند و تحت نظارت بانک مرکزی و نمایندگان آن‌ها فعالیت کنند و میزان ورود و خروج ارز مشخص باشد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده