تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۰۸۲۵۶
سرویس خبر : انرژی

عقب نشینی خریداران در بازار جهانی اوره

‌می‌متالز - بازار جهانی اوره پس از یک ماه ریزش حدودا ۱۵ تا ۲۰ درصدی در هاب‌های مختلف وارداتی و صادراتی، در هفته اخیر افزایش اندکی داشت و تقریبا بازار به ثبات رسید. کارشناسان بازار پیش بینی می‌کنند بازار اوره با افت مجدد روبه رو خواهد شد، کما اینکه در این هفته تندر هندوستان نیز اعلام می‌شود. با این حال خریداران از خرید اوره امتناع می‌کنند و انتظار ریزش قیمت‌ها را دارند.

به گزارش می‌متالز، قیمت اوره ایران در محدوده ۲۷۰ تا ۲۸۰ دلار در هر تن به صورت فوب و قیمت اوره خلیج فارس در محدوده ۳۳۰ تا ۳۴۰ دلار در هر تن فوب قرار دارد. در چین هم قیمت اوره به محدوده ۳۳۵ تا ۳۴۰ دلار در هر تن رسیده است.

قیمت اوره در برزیل تا محدوده ۳۵۰ دلار کاهش یافته بود و همچنان خریداران خواستار خرید اوره در همین محدوده قیمتی هستند، اما فروشندگان نرخ‌های ۳۶۰ تا ۳۷۰ دلار در هر تن را پیشنهاد می‌دهند، اما معامله فیزیکی در این محدوه قیمتی انجام نشده است.

با این حال گفته می‌شود خریداران در بازار‌های جهانی و ایران برای خرید دست نگهداشته اند و انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند و به نظر می‌رسد در بازار اوره دیگر شاهد افزایش‌های بزرگ قیمتی نخواهیم بود و بازار اوره رو به کاهش و یا پایدار خواهد بود. بازار اوره ایران احتمالا شاهد ثبات نسبی با نوسان کاهشی خواهد بود و بازار‌های جهانی اوره هم احتمالا افزایش و کاهش نوسانی را شاهد خواهند بود.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده