تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۴۷۸
کد خبر: ۲۰۸۲۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکه تا چه قیمتی پایین می‌آید؟ / کاهش چشم‌گیر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان شد

‌می‌متالز - کشتی‌آرای با بیان اینکه سیرنزولی بازار طلا موجب شده تا قیمت‌های طلا و سکه به نرخ‌هایی برسد که در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است، گفت: حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای، با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در تشریح وضعیت این بازار، اظهار داشت: قیمت طلای جهانی در روز جاری با ۱۱ دلار کاهش نسبت به ۵ شنبه همراه شده است؛ ضمن اینکه قیمت ارز نیز کاهش یافته و همین امر باعث شده باوجود تعطیلی بازار‌های اصلی و واحد‌های صنفی، قیمت طلا و سکه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه داد و ستد‌ها در بازار طلا و سکه کاهش یافته است، تصریح کرد: اُفت چشم‌گیری در بخش تقاضای بازار داریم و همین امر در کنار کاهش قیمت دلار و طلای جهانی، باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه قیمت‌هایی که امروز در بخش طلا و سکه داشتیم، در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است؛ گفت: امروز قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۷۷۰ دلار، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه بهارآزادی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهارآزادی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۶۵ هزار تومان است، از حباب ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه خبر داد و گفت: سایر سکه‌ها نیز همچنان دارای حباب هستند، ولی حباب آن‌ها نسبت به روز‌های قبل کاهش یافته است.

کشتی آرای درباره اینکه وضعیت قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده چطور خواهد بود و آیا باز شدن بازار‌ها در هفته‌های آتی تاثیری در فرایند بازار خواهد داشت؟ افزود: بستگی به قیمت ارز و اونس جهانی دارد، ولی با نزدیک شدن به عید فطر امکان افزایش تقاضا برای خرید سکه وجود دارد و ممکن است باعث افزایش حباب سکه شود، ولی اصل قیمت طلا احتمال افزایش ندارد.

وی در خصوص اینکه قیمت سکه تا چه نرخی کاهش خواهد داشت؟ تصریح کرد: بستگی به قیمت ارز دارد، هر گفتمانی در وین به نتیجه برسد بلافاصله تاثیرش را روی قیمت ارز و سکه می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده