تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۲۰۸۲۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اگر بیت کوین نبود قیمت طلا چقدر افزایش داشت؟

‌می‌متالز - پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که قیمت طلا در صورت عدم وجود بیت کوین افزایش بیشتری داشت.

به گزارش می‌متالز، با توجه به اینکه امسال بیت کوین همچنان توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می‌کند، آیا طلا عقب مانده است؟ بسیاری از تحلیل گران می‌گویند که قیمت تمام شده طلا از طریق تمام پول‌هایی که به سمت ارز‌های رمزنگاری شده می‌روند، ضرر می‌بیند. اما اگر بیت کوین نبود، واقعاً قیمت طلا چقدر بالا می‌رفت؟ در اینجا نگاهی می‌اندازیم به سه گزارش برتر این هفته:

۱. بلومبرگ تحلیل خود را منتشر کرد و بیان داشت که اگر بیت کوین نبود، در حال حاضر طلا به ۲۳۰۰ دلار نزدیکتر بود. برای رسیدن به این عدد، بلومبرگ مس، سود ارواق ۱۰ ساله خزانه‌داری و طلا را بررسی کرد. در این گزارش آمده است: هر اونس طلا به جای ۱۷۸۰ دلار به ۲۳۰۰ دلار نزدیک‌تر بود تا با رابطه ۱۰ ساله بین نسبت مس / طلا و اوراق قرضه مطابقت داشته باشد.

۲. روسیه سیاست دلارزدایی خود را تسریع کرده است و تصمیم دارد صادرات را با یورو تسویه کند و نه با دلار امریکا. برای اولین بار سهم صادرات روسیه به دلار آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته به زیر ۵۰ درصد رسیده است. با افزایش سهم معاملات به یورو، به ویژه هنگامی که صحبت از تجارت روسیه با چین می‌شود، یورو از این تغییر سود می‌برد.

۳. در حالی که قیمت طلا در حال شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار است، مدیرعامل سابق جی پی مورگان به کیتکو نیوز گفت که این فلز گرانبها به زودی حرکت بزرگی را تجربه می‌کند. قیمت طلا در سال جاری با تورم موجود و وضعیت اقتصادی، حدود ۲۲۰۰ دلار خواهد بود. به گفته جان دین، ​​مدیر سابق جی پی مورگان، این امر باعث می‌شود دارایی‌هایی مانند طلا، نقره و بیت کوین در بین سرمایه گذاران بسیار محبوب باشد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده