تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۰۸۲۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور رئیس سازمان بورس اعلام کرد؛

جزئیات طرح اعطای اقامت ۵ ساله به سرمایه گذاران خارجی بورس

‌می‌متالز - افرادی که حداقل مبلغ ۲۵۰هزار دلار به ارز‌های دیگر در بازار سرمایه کشور سرمایه گذاری کنند، به همراه همسر، فرزندان پسر کمتر از ۱۸ سال و دختر مجرد و پدر و مادر مجوز اقامت دریافت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، بهادر بیژنی با اشاره به شیوه‌نامه اعطای مجوز اقامت ۵ ساله به سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خارجی و مستندات قانونی آن گفت: پیش از این در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی و طی مصوبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ هیأت وزیران مقرر شده بود برای تشویق سپرده گذاری و سرمایه گذاری تصمیماتی گرفته شود؛ لذا سلسله جلساتی با حضور مسؤولان وزارت کشور، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی و دیگر نهاد‌های مرتبط برگزار و نهایتاً منجر به تصویب شیوه نامه اعطای مجوز اقامت ۵ ساله به سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خارجی شد.

بیژنی توضیح داد: بر این اساس، افرادی که حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار دلار یا معادل آن به ارز‌های دیگر در بازار سرمایه کشور سرمایه گذاری کنند، به همراه همسر، فرزندان پسر کمتر از ۱۸ سال و دختر مجرد و پدر و مادر (حداکثر به تعداد پنج نفر)، مجوز اقامت دریافت خواهند کرد.

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل افزود: در صورتی که تعداد افراد بیش از پنج نفر باشد، متقاضی باید به ازای هر نفر، مبلغ ۵۰ هزار دلار یا معادل آن به ارز‌های دیگر مورد قبول بانک مرکزی سرمایه‌گذاری یا سپرده‌گذاری کند.

بیژنی در خصوص نحوه اقدام سرمایه گذاران برای دریافت مجوز اقامت اظهار داشت: افراد متقاضی با توجه به ضوابطی که در شیوه نامه اعطای مجوز اقامت ۵ ساله به سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خارجی آمده می‌توانند از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اقدام و مجوز اقامت دریافت کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل در پایان اظهار داشت: از آنجا که بین المللی شدن بازار سرمایه یکی از مهمترین مواردی است که در دستور کار سازمان بورس است و این سازمان برای سرمایه گذاری خارجی اهمیت زیادی قائل است، طبیعتاً این مصوبه قابل تمدید نیز خواهد بود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده