تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۰۸۲۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «۱۵۱ راهبرد معاملاتی» به کتابخانه سازمان بورس رفت

‌می‌متالز - راهبرد معاملاتی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای دستیابی به دارایی‌های معین و نگهداری آن‌ها در زمان‌های از پیش تعیین شده است. در بسیاری از موارد هدف اصلی راهبرد‌های معاملاتی ایجاد سود است، به این معنی که هدف اصلی آن‌ها تولید بازده مثبت از طریق سرمایه‌گذاری است.

به گزارش می‌متالز، کتاب «۱۵۱ راهبرد معاملاتی» نوشته «زورا کاکاشادزه و خوان اندرس سرو»، ترجمه فریبرز کبیری توسط انتشارات فدک ایساتیس در ۲۱۴ صفحه منتشر شده است. نویسنده، کتاب را این گونه معرفی می‌کند: در این کتاب جزئیات زیادی شامل ۵۵۰ فرمول ریاضی برای ۱۵۰ راهبرد معاملاتی که از انواع دارایی‌ها و انواع روش‌های معاملاتی استفاده می‌کنند، ارائه شده است. راهبرد‌ها شامل سهام، اختیار معاملات، ابزار با درآمد ثابت، قرارداد‌های آتی، شاخص‌های کالا، پول‌های خارجی یا ارزها، ابزار‌های قابل تبدیل، دارایی‌های ساختاری، تلاطم پذیری به عنوان یک کلاس دارایی، املاک و مستغلات، دارایی‌های نقد، رمز ارزها، دارایی‌های متفرقه مثل آب و هوا و انرژی، زیرساخت‌ها و آربیتراژ مالیات هستند. برخی راهبرد‌ها مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ماشین (شبکه‌های عصبی مصنوعی، بیز، نزدیکترین همسایه ها) هستند. همچنین مورادی مثل منبع کد برای نشان دادن بررسی سوابق خارج از نمونه با اسناد توضیحی و ... را ارائه می‌دهیم. هدف ما از این کتاب آموزش است.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده