تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۵۵
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۰۸۳۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کلنگ زنی نخستین «شهرک رمز ارز» در اصفهان/ «فریدن» اولین مقصد رمزارز‌ها در نصف جهان شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای نخستین بار شهرک رمز ارز در شهرک صنعتی شهرستان فریدن دایر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سید حسن قاضی عسگر اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای نخستین بار مزرعه رمز ارز در شهرک صنعتی شهرستان فریدن دایر می‌شود.

وی افزود: در آینده نزدیک، نخستین شهرک رمز ارز در اصفهان کلنگ زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این شهرک رمز ارز به «مزرعه رمز ارز» نامگذاری شده است، گفت: با تاسیس این شهرک تحولی در اقتصاد دیجیتال استان اصفهان ایجاد می‌شود.

وی گفت: در این شهرک علاوه بر فارم‌های بیت کوین، کارخانه تولید دستگاه‌های استخراج رمز ارز به همراه مرکز علمی کاربردی رمز ارز و استخر رمز ارز در نظر گرفته شده است.

قاضی عسگر گفت: بیش از ۱۴۰ کشور از مزایای ارز دیجیتال بهره مندهستند و بلاکچین می‌تواند به بهبود اقتصاد کشور و استان اصفهان یاری برساند. ارز دیجیتال یک فناوری جدید است و با پیگیری‌های مدیریت استان اصفهان توانستیم بستر استفاده از رمزارز را در استان اصفهان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: پول دیجیتالی امکان جابه جایی و انتقال پول را در هر نقطه از دنیا تسهیل می‌کند و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در زمینه توسعه ارزرمز‌ها موثر واقع شوند؛ چراکه استارتاپ‌ها در اقتصاد دیجیتال نقش مهمی برعهده دارند و استان اصفهان زیرساخت‌های لازم برای توسعه کسب و کار‌هایی که به اقتصاد دیجیتال یاری می‌رسانند را فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری گسترده در سال‌های گذشته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال، استان اصفهان هم برآن شد که این مهم را توسعه دهد چراکه ۲۰ درصد از اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال تکیه دارد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت فناوری‌های جدید در توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت به سوی اقتصاد هوشمند اجتناب ناپذیر است و باید به فناوری‌هایی از جمله اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، بالکچین و ارزرمز نگاه ویژه‌ای داشت.

قاضی عسگر گفت: جایگاه ارز‌های رمزنگاری شده باید در زیست بوم اقتصادی استان اصفهان تعریف شود و بتوان با بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در توسعه اقتصاد دیجیتال با تکیه بر رمزارز‌ها برنامه ریزی کرد.

وی گفت: ارز دیجیتال می‌تواند به طور بالقوه مانند طلا به دارایی خاصی برای ذخیره ثروت تبدیل شود؛ چراکه سازوگاری را صورت داده که قابلیت آن بر بستر اینترنت و پردازش‌هایی است که در آن فعالیت انجام می‌گیرد وهیچ بنگاه، شخص و نهادی توانایی آن را ندارد که فعل و انفعال‌های آن را کنترل کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده