تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۴۰۱
کد خبر: ۲۰۸۴۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در ۱۲ ماهه سال ۹۹؛

تولید شمش آلومینیوم از ۴۰۰هزارتن عبور کرد

می متالز - گزارشی از میزان تولید صورت گرفته واحدهای آلومینیوم سازی کشور در سال ۹۹ منتشر شد که بر اساس آن میزان شمش خالص تولید شده آلومینیوم در این مدت به میزان ۴۲۴هزارو ۴۷۵تن به ثبت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بر پایه جدول منتشر شده از سوی سازمان ایمیدرو، آلومینیوم المهدی طی سال ۹۹ توانسته است شمش خالص به میزان ۱۶۳هزارو۲۸۴تن تولید کند.

همچنین بر اساس این گزارش، آلومینای ایران نیز به عنوان یکی دیگر از کارخانه‌های فعال در صنعت آلومینیوم، طی سال ۹۹ توانسته است بوکسیت به میزان ۸۴۶هزارو۴۵۲تن، هیدرات آلومینیوم به میزان ۳۹۱هزار و ۹۳۱تن، پودر آلومینا به میزان ۲۳۱هزارو۶۱۲تن، آهک به میزان ۱۲۰هزارو۵۱۳ تن تولید کند و در نهایت رقم ثبت شده برای تولید شمش خالص آلومینیوم توسط این شرکت ۲۵هزارو۴۶۲تن بوده است.

شرکت آلومینیوم جنوب نیز طی سال گذشته تولید ۷۲هزارو۱۰۴تن شمش خالص را به ثبت رسانده است.

شرکت ایرالکو یکی دیگر از تولیدکنندگان آلومینیوم در ایران، در ۱۲ ماهه سال ۹۹ توانسته است شمش آلومینیوم به میزان ۱۶۳هزارو۶۲۵تن تولید کند. همچنین از دیگر تولید‌های صورت گرفته در این مجموعه میتوان به تولید ۱۰هزارو۹۵۱تن آلیاژ، ۱۲۸تن براده، ۱۱هزارو۲۸۸تن بیلت آلومینیومی اشاره کرد.

در مجموع با نگاهی بر عملکرد شرکت‌های فعال در صنعت آلومینیوم کشور می‌توان گفت: میزان شمش خالص تولید شده در ۱۲ ماهه سال ۹۹ برابر با ۴۲۴هزارو۴۷۵تن بوده است، همچنین میزان پودر آلومینای تولیدی در این مدت ۲۳۱هزارو۶۱۲تن بوده است. بوکسیت نیز به عنوان یکی دیگر از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید شمش آلومینیوم به میزان ۸۴۶هزارو۴۵۲تن تولید شده است.

گفتنی است بر اساس چشم انداز تعریف شده در افق ۱۴۰۴، برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن آلومینیوم برنامه ریزی شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده