تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۲۰۸۴۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بومی سازی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات معادن سنگ آهن سنگان

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان گفت: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات معادن سنگ آهن سنگان بومی سازی شده است.

به گزارش می‌متالز، شهرام سلطانی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: شرکت اپال پارسیان برای توسعه کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی در سال ۹۴ با هدف تولید و تکمیل زنجیره فولاد تأسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت از سال‌های گذشته تاکنون دارای پیشرفت فیزیکی چشمگیری بوده و در سال ۹۶ این کارخانه به ظرفیتی ۳.۲ تنی دست پیدا کرد، پروژه‌های مختلفی تاکنون منعقد شد در دست اجراست و بخش بزرگی از آن‌ها به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان ادامه داد: در سال ۸۹ تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان‌های نیترو و ارگان‌های خارجی بسته، اما به دلیل ایجاد تحریم‌ها پس از مدتی ۹۳ پیمانکار خارجی از فعالیت خود دست کشیدند، با وجود تغییر شرایط توسط بیرون رفتن تعداد زیادی از پیمانکاران، کارخانه اپال پارسیان سنگان ۷۰ درصد از تجهیزات گندله سازی را فراهم ساختند.

وی گفت: ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز تجهیزات بزرگی مانند گریبکس و الکتروموتور را شامل می‌شود که این تجهیزات ساخت کشور آلمان بوده که نمی‌توان اقدامی در این زمینه کرد.

سلطانی تصریح کرد: یکی از اهداف‌شرکت سرمایه‌گذاری جلوگیری از خام فروشی بوده است، در گذشته در سنگان سنگ خام به فروش می‌رسیدکه یگی از روش‌ها تکنیک کنسانتره بوده است، این تکنیک و همچنین گندله به عهده مصرف‌کنندگان داخلی مانند فولاد مبارکه سبزوار و شرکت‌های فولاد خراسان واگذار شد.

وی بیان کرد: در بحث اشتغال‌زایی افراد بومی مورد توجه قرار گرفتند، فولاد سبزوار نیز به بهره برداری رسید و چندین هزار نفر به اشتغال‌زایی رسیدند، بسیاری از صنایع جانبی در تولیدات اولیه کنسانتره و تولیدات قطعات در کرمان، یزد و اصفهان تولید می‌شوند.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان افزود: یکی از موضوعاتی که این شرکت تأکید زیادی بر آن دارد بحث مسوولیت‌های اجتماعی بوده است، ۹۰ درصد از نیرو‌های فعال در شرکت بومی استان و ۶۰ درصد از آن‌ها بومی شهرستان هستند، یکی از اقدامات مربوطه، فعالیت‌های حول و نقل و جاده‌ای بوده است و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث درمان در سال گذشته برای تکمیل کادر درمان ویژه کرونا و تجهیزات و لوازم هزینه شد، همچنین برای زندانیان جرایم غیر عمد نیز تمهیداتی در نظر گرفته و محقق شد و همچنین تاکنون ۱۱ هزار بسته معیشتی با ارزش ۷۰ میلیارد ریال توریع شده است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده