تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۰۸۴۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سهمیه‌بندی سیمان در لارستان؛

رئیس صمت لارستان: دهیاران برای تحویل سیمان نماینده معرفی کنند همکاری می‌کنیم

‌می‌متالز - رئیس اداره صمت لارستان گفت: راهکار اختصاص ۲۰ کیسه سیمان به هر پروانه ساختمان به منظور توزیع عادلانه سیمان بین همه مردم اتخاذ شده است.

به گزارش می‌متالز، عده‌ای از اهالی روستا‌های تابعه لارستان با ارسال مطالبی خواستار پیگیری اختصاص سهمیه سیمان با نرخ‌های مصوب از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان شدند.

در این خصوص یکی از اهالی روستای زاهدمحمود با بیان اینکه به هر پروانه ساختمان تعداد ۲۰ کیسه سیمان تعلق می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به یکی از مراکز عرضه سیمان در شهر لار مراجعه داشته کنند، اظهار داشت: بنا بر پیگیری‌ها، دهیار و اعضای شورای روستا در این زمینه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

وی بنا بر تماسی که با رئیس اداره صمت لارستان حاصل شده است، به هر پروانه ساختمان ۲۰ کیسه سیمان با قیمت ۳۶ هزار تومان تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: در مورد توزیع سیمان، به دهیاران یا شورای روستا اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد و با توجه به کمبود سیمان و همچنین نیمه‌کاره ماندن کار احداث خانه‌های روستایی که از وام بلاعوض استفاده کرده‌اند، نیاز است تا سیمان لازم تأمین شود.

این مخاطب با بیان اینکه مراجعه حضوری برای برخی از افراد با توجه به بُعد مسافت روستا تا شهر مشکل‌آفرین است، خاطر نشان کرد: در صورت امکان فردی از روستا نظیر دهیار، شورا یا بسیج از سوی صنعت و معدن تعیین شود تا بتوان به شکل دسته‌جمعی سیمان‌ها تحویل داده شود.

در پی مطرح شدن این مباحث و مشکلات، موضوع نحوه توزیع سیمان از سوی خبرنگار میلاد لارستان با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان مورد پیگیری قرار گرفت.

علی‌محمد ابراهیم‌زاده در این زمینه با بیان اینکه سیمان دولتی نبوده و وظیفه اداره صنعت، معدن و تجارت تأمین سیمان نیست، گفت: طبق روال معمول، عاملین توزیع کننده، سیمان را از کارخانه وارد و توزیع می‌کنند و اعلام و اطلاع‌رسانی به روستا‌ها یا افراد برای خرید سیمان به اداره صمت ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اداره صمت درخصوص نحوه توزیع سیمان صرفاَ یک نقش نظارتی را برعهده دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود سیمان، به منظور تسهیل در امور توزیع این کالا، راهکاری از سوی اداره صمت لارستان پیش‌روی عاملین توزیع کننده سیمان پیشنهاد شده تا توزیع به نحوی باشد تا سیمان در اختیار همه مردم قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر سقف فروش سیمان ۳۵ هزار تومان است، ادامه داد: این نرخ بنا بر کرایه حمل، ارزش افزوده، سود عاملین فروش و ... محاسبه شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با اشاره به اینکه دلیل اختصاص ۲۰ کیسه سیمان به هر پروانه ساخت به منظور ایجاد عدالت در توزیع است، عنوان کرد: هر فرد می‌تواند برای خرید مراجعه داشته باشد و به منظور کاهش هزینه حمل تا روستا، چند خانوار به شکل مشارکتی اقدام کنند.

ابراهیم‌زاده افزود: در صورتی که از سوی دهیاری یک فرد به نمایندگی از طرف ۴ یا ۵ خانواده برای تحویل گرفتن سیمان این افراد معرفی شود، همکاری لازم را با آن‌ها می‌کنیم.

وی با درخواست از مردم برای تحمل وضع موجود و کمک به انجام کار نظارتی کارشناسان اداره صمت لارستان در زمینه توزیع سیمان، یادآور شد: هدف از ارائه پروانه ساختمان صرفاَ توزیع عادلانه سیمان است.

منبع: میلاد لارستان

عناوین برگزیده