تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۰۸۴۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تجلیل از شهدای کارگر و کارگران نمونه در ذوب‌ آهن اصفهان

‌می‌متالز - مراسم نمادین تجلیل از شهدای کارگر و کارگران نمونه و بزرگداشت روز کارگر، شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه در محل یادمان شهدای گمنام ذوب‌آهن اصفهان و همچنین مراسمی در گلزار شهدای زرین شهر با حضور مسئولین شهرستان، ذوب آهن اصفهان و تنی چند از کارگران شرکت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مراسم با حضور بر مزار مصیب راه خدایی، مرتضی سلیمیان و ماشاا... فریدونی سه شهید کارگر گرانقدر شهرستان لنجان که همگی از تلاشگران پرهمت ذوب آهن اصفهان بوده اند، با نثار گل، از مقام شامخ آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

همچنین در محل یادمان شهدای گمنام ذوب آهن، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، از چند کارگر نمونه ذوب آهن به نمایندگی از ۵۲ کارگر نمونه این شرکت تجلیل شد و از محمد خدامی تلاشگر مدیریت اتوماسیون و ارتباطات شرکت که در جشنوار امتنان به عنوان کارگر نمونه برگزیده شد نیز به صورت ویژه قدردانی به عمل آمد.

حجت الاسلام قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر در این مراسم، قشر کارگر را بستر ساز کار، تلاش و همت نامید و گفت: سعی و تلاش کارگران، در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باعث توسعه و رونق کشور می‌شود.

وی افزود: کارگران در جبهه‌های دفاع مقدس معجزه کردند و هر کجا، سختی و مشکلی پیش آمد، این کارگران باهوش، جسور و ایثارگر بودند که گره‌ها را باز کردند.
امام جمعه زرین شهر با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها، بزرگترین حمایت و پشتیبانی از تولید در سال جاری را رسیدگی به امورکارگران، توسعه فرهنگ کار و تلاش و بسیج جامعه به سمت کار دانست و گفت: آماده سازی نسل آینده برای کار و تلاش، موتور محرکه اقتصاد کشور خواهد بود و بدین ترتیب همانطور که در جبهه‌های دفاع مقدس، موفق بودیم می‌توانیم در عرصه صنعت و اقتصاد نیز دستاورد‌های بیشتری حاصل کنیم.
خدامراد صالحی فرماندار شهرستان لنجان نیز در این مراسم گفت: ذوب آهن اصفهان یکی از محیط‌های اصلی و بزرگ کارگری کشور و منطقه است و لازم است که از تمام کارگران پرهمت این مجتمع عظیم صنعتی قدردانی کنم.

فرماندار شهرستان لنجان، به بحران آب نیز اشاره کرد و گفت: در جلسات با مسئولین استان، مشکلاتی که بحران آب برای این مجتمع عظیم صنعتی ایجاد کرده را مطرح نمودم و امیدوارم با یاری خدا در سالی که، به فرموده مقام معظم رهبری، باید از تولید ملی بیش از گذشته پشتیبانی شود، شاهد حل این مشکل مهم باشیم.

در این مراسم که احمد اکبری معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت، سرهنگ مهران مختاری فرمانده بسیج و تنی چند از مدیران ذوب آهن نیز حضور داشتند، مهرداد تولائیان معاون بهره برداری این شرکت گفت: باتوجه به اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها، نامگذاری شده است، لذا روز کارگر امسال، اهمیت ویژه‌ای دارد و در این فرصت باید از تمام کارگران ذوب آهن که همکاران سخت کوش من هستند، تشکر وقدردانی کنم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین قشر کارگری در منطقه مربوط به ذوب آهن اصفهان است و اثرات آن بر منطقه و کشور مشهود است، افزود: امسال بزرگترین مانع تولید، بحران آب است و در این شرایط تلاشگران ذوب آهن با تمام وجود برای حفظ تولید مجاهدت می‌کنند، اما برای حل این مشکل نیاز به حمایت اساسی مسئولین منطقه و استان داریم.
مهدی کریمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان نیز طی سخنانی، کارگر را رکن اصلی صنعت و اقتصاد کشور دانست و گزارشی از برنامه‌های این اداره جهت بزرگداشت هفته کارگر ارائه داد.

وی همچنین به فراز‌هایی از زندگینامه سه شهید کارگر شهرستان لنجان که از خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان هستند اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که حل مشکلات کارگران همواره در اولویت فعالیت‌های مسوولین باشد.

عناوین برگزیده