تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۰۸۵۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
با اتکا به دانش و توان متخصصان فولاد مبارکه محقق شد:

طراحی، ساخت و نصب سقف قسمت شارژ فروآلیاژ‌ها در کارگاه RH ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری

‌می‌متالز - رئیس تعمیرات عملیات ثانویه شرکت فولاد مبارکه از طراحی، ساخت و نصب سقف قسمت شارژ فروآلیاژ‌ها در کارگاه RH ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، دانیال نظری گفت: واحد RH -TOP یکی از واحد‌های استراتژیک فولاد مبارکه است که در سال ۱۳۹۴ با هدف تولید ذوب‌های گروه ULC و API مورد بهره‌برداری قرار گرفت و خوشبختانه تاکنون افتخارات فراوانی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از قسمت‌های مهم کارگاه قسمت تزریق وایر آلیاژ‌ها درون‌مذاب است که به‌دلیل طراحی نامناسب سازنده، این عملیات با انتشار غبار همراه بود و قابلیت مکش غبار‌های منتشرشده از ذوب را به‌طور کامل نداشت و برخی اوقات فرایند ذوب گیری را مختل می‌کرد.

رسول نوروزیان، فورمن تعمیرات مکانیک عملیات ثانویه و طراح سقف جدید نیز با اشاره به موفقیت اخیر گفت: پس از بررسی مشکل توسط پرسنل واحد متالورژی ثانویه، قسمت دشوار کار یعنی طراحی سقف جدید که برای آن از سیستم مکش مستقیم استفاده شد انجام گرفت و به یاری پولادمردان واحد تعمیرات و تولید عملیات ثانویه فولادسازی، واحد اسکلت فلزی، واحد نسوز فولادسازی و واحد تعمیرات مرکزی، مراحل ساخت و نصب سقف با طرح جدید انجام شد و در نهایت میزان مکش سقف با طرح جدید صددرصد رضایت‌بخش بود.

شایان ذکر است در ساخت و طراحی این سقف، کارکنان فولاد مبارکه با بهره‌گیری از شعار «ما می‌توانیم» و با اتکا به توان متخصصان داخلی و بدون نیاز به خدمات مشاوره‌ای به این موفقیت دست یافتند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده