تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۰۸۵۶۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یوسفی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به تامین مسکن کارگران؛

مجلس با رونق بخشی به بازار مسکن شرایط تامین خانه برای اقشار کم درآمد را تسهیل می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معتقد است: تصویب قوانین اخذ مالیات از خانه خالی و جهش تولید مسکن؛ دسترسی اقشار کم درآمد به خانه را تسهیل کرد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی در رابطه با صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم تامین مسکن کارگران گفت: صحبت‌های راه‌گشای مقام معظم رهبری راه را برای ادامه مسیر دولت‌ها و تصمیم‌سازی‌های مجلس نمایان کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان دولتی همواره حل مشکلات مردم را به برجام و سیاست‌های خارجی گره زدند که تاثیر بسیار زیادی در کوچک شدن سفره مردم طی سال‌های اخیر داشته است.

وی با بیان اینکه موتور محرک و توانمند هر کشوری نیرو‌های جوان و متخصص آن کشور هستند که معمولا در قشر شریف کارگر نمایان می‌شود، افزود:. کارگر لزوماً به معنی فرد بی تخصص و مهارت نیست، هرچند که این افراد هم به حل مشکلات کشور کمک می‌کند، اما کارگرانی هستند که در شرکت‌های دانش بنیان، تکنولوژی و صنایع "های‌تک" را بومی سازی می‌کنند. همانند کار‌های بزرگی که در صنایع و بخش‌های مختلف کشور رخ داده است؛ این موضوع نشان دهنده اهمیت نگاه به درون و اتکا به توان داخلی است.

رونق بخشی مجلس به حوزه مسکن به عنوان پیشران اقتصادی کشور

یوسفی تاکید کرد: یکی موضوعات مهمی که در مجلس شورای اسلامی با هدف کاهش مشکلات اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفت، رونق بخشیدن به حوزه مسکن به عنوان پیشران اقتصادی کشور بود، چرا که با رونق این حوزه حرفه‌های به حرکت وادار شده و موجب افزایش اشتغال و رونق تولید می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه در این دولت شاهد رشد چشمگیر قیمت مسکن بودیم که نه تنها خرید بلکه رهن و اجاره مناسب را هم برای بسیاری از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه به آرزو تبدیل شد. از این رو مجلس برای بهبود وضعیت بازار مسکن دو قانون بسیار مهم، اخذ مالیات از خانه‌های خالی و جهش تولید و تامین مسکن، را تصویب کرد.

وضعیت فعلی مسکن نتیجه کم کاری و ناکارآمدی وزیر سابق مسکن و شهرسازی است

یوسفی با بیان اینکه وضعیت فعلی مسکن نتیجه کم کاری و ناکارآمدی وزیر سابق مسکن و شهرسازی است، افزود: در طرح جهش تولید و تامین مسکن با مولفه‌های اساسی تامین منابع مالی و تسهیلات برای ساخت و خرید خانه، تسهیل شرایط ساخت مسکن و ایجاد تکلیف برای دولت جهت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و نیز حمایت از تولیدکنندگان مسکن صنعتی و اجاره داری حرفه‌ای و سپس تامین زمین ارزان قیمت، تدوین و تصویب شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: همچنین مجلس تلاش کرد با تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی بازار مسکن را از دست سوداگران و سفته‌باز‌ی‌های ملکی خارج کند.

یوسفی ادامه داد: مجلس صندوقی را با عنوان، صندوق ملی مسکن پیش‌بینی کرد تا تمامی منابع مالی حاصل از دریافت مالیات و ... در این محل واریز شود تا پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف مسکن اعم از ساخت و خرید راحت‌تر انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: همچنین مجلس با اختصاص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان (معادل بیست درصد از تسهیلات نظام بانکی در سال ۱۴۰۰) به حوزه مسکن، تلاش کرد به صورت کوتاه مدت و بلند مدت از ساخت مسکن برای محرومان و اقشار کم درآمد حمایت کند. در پایان علی رغم اینکه اجرای این قوانین وظیفه دولت‌ها است، اما مجلس هم تلاش می‌کند با پیگیری و نظارت به رونق بیشتر بازار مسکن و ساماندهی قیمت‌ها کمک کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده