تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۰۸۵۶۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دهقانی با انتقاد از تصمیم شورای رقابت:

کاهش و افزایش نرخ ارز فرقی ندارد؛ ماه هاست خودرو فقط گران می‌شود

‌می‌متالز - عضو‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت ورود کرده و از شوک جدید به بازار جلوگیری کنند چرا که نرخ ارز نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته از سوی دیگر قیمت فولاد نیز تعدیل شده است بنابراین دلیلی برای رشد بهای خودرو وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی با انتقاد از تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو در کارخانه، گفت: قصه پر غصه خودرو و خودروسازی در کشور ما تمام شدنی نیست و خودروسازان بازار را به صورت انحصاری در اختیار داشته و هر زمان که اراده کنند، به بهانه‌های مختلفی به دنبال افزایش قیمت هستند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مردم ما شایسته استفاده از خودروی باکیفیت و با امنیت بالا هستند، افزود: خودروسازان نباید تنها به دنبال افزایش قیمت باشند بلکه باید برای تولید باکیفیت تلاش کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: از آنجا که خودروسازان مدعی هستند که تولید آن‌ها ارزبری دارد در نتیجه با افزایش نرخ ارز خواستار گرانی خودرو هستند باید به این نکته نیز توجه کرد که در حال حاضر نرخ ارز نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته از سوی دیگر قیمت فولاد نیز تعدیل شده است بنابراین دلیلی برای رشد بهای خودرو وجود ندارد.

دهقانی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت ورود کرده و از شوک جدید به بازار جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده