تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۴۸۲
کد خبر: ۲۰۸۶۳۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

معاون وزیر صمت: یکصد هزار شغل در شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با احیای واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت تولید بنگاه‌های اقتصادی به یکصد هزار شغل در شهرک‌های صنعتی کشور دست پیدا می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی دهک شهرستان ملارد در گفت گو با خبرنگار اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای احیای واحد‌های راکد، افزایش ظرفیت تولید بنگاه‌های اقتصادی، افزایش بهره برداری از طرح‌های در حال ساخت به زودی واحد‌های صنعتی بسیاری فعال می‌شوند و به این مقدار شغل خواهیم رسید.

وی افزود: ۴۸ هزار و ۱۲۰ واحد صنعتی در کشور واقع شده است که سال گذشته یک هزار واحد به ظرفیت این شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزوده شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بالغ بر ۹۰ درصد بنگاه‌های کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع شده است.

رسولیان با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی در شهریار و ملارد، خاطرنشان کرد: زیرساخت این شهرک‌ها آماده شده و در خصوص گاز، برق و آب با دستگاه‌های مربوطه هماهنگی صورت گرفته است و آمادگی داریم که پساب مورد نیاز این شهرک را نیز تامین کنیم.

این مسوول اضافه کرد: شهرک ملارد دارای ۷۵۰ هکتار زمین است که ظرف ۲ ماه آینده مراحل واگذاری آن به اتمام می‌رسد و زیرساخت‌های لازم انجام می‌شود.

شهرک تازه تاسیس شهرستان شهریار با ۴۰۸ هکتارفازعملیاتی، طرح توسعه سه هزارهکتاری و دارای ۵۳۳ قطعه در۷زون بندی (غذای، فلزی، شیمیایی، سلولزی، نساجی، الکترونیک، کانی غیرفلزی) که واگذاری آن از اواخر سال ۹۷ اجرایی شده و۲۸۴ قرارداد در ۱۶۰هکتار انجام شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

عناوین برگزیده