تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۰۸۶۴۰
سرویس خبر : انرژی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تامین ارز و صادرات دلیل کمبود مواد اولیه پتروشیمی در کشور است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید از شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه پتروشیمی برای تامین ارز حمایت کند، گفت: تامین ارز و صادرات مواد اولیه پتروشیمی دلیل کمبود آن در داخل کشور است.

به گزارش می‌متالز، عزت الله اکبری تالار پشتی در حاشیه دیدار با برخی از صنعتگران استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد دلایل کمبود مواد اولیه پتروشیمی در میان برخی از واحد‌های تولیدی کشور، اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده این موضوع مرتبط با دولت است.

وی افزود: دولت باید ارز میزان مورد نیاز صنایع را تأمین کند تا صنایع برای تامین ارز مورد نیاز خود مجبور به صادرات مواد و کاهش آن در کشور نشوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی حمایت نباشد مواد اولیه در داخل کشور با کمبود مواجه می‌شود، تصریح کرد: وقتی قرار باشد که یک واحد تولیدی نیاز خود را با ارز صادرات خود تأمین کند خلا ایجاد میشود و دولت باید در این زمینه وارد شود و تضمین به آن واحد برای تامین ارز بدهد.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها برای اینکه بازار صادرات خود را از دست ندهند دامپینگ می‌کنند، ادامه داد: وقتی صنعت یک کشور سرکوب می‌شود این کشور‌ها بازار را به دست می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده