تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۰۸۸۶۲
با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان؛

رفع نیاز معادن زغال سنگ با تجهیزات داخلی/ نوآوری‌ها به میدان می‌آیند

‌می‌متالز - معدن یکی از بخش‌هایی است که تجهیزات فناورانه برای توسعه آن ضروری است و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در تامین این نیاز‌ها نقشی مهم دارند.

به گزارش می‌متالز، معدن یکی از بخش‌هایی است که تجهیزات فناورانه برای توسعه آن ضروری است و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در تامین این نیاز‌ها نقشی مهم دارند. بر همین اساس، یکی از شتابدهنده‌های فناوری با هدف تامین نیاز این صنعت فراخوان شناسایی مجموعه‏های توانمند را برای مشارکت در ساخت پراپ جک هیدرولیکی و ملحقات موردنیاز معادن زغال سنگ اعلام کرد.

شرکت زغال‏‏ سنگ پروده طبس و شتاب‏ دهنده صدر فردا در نظر دارند نسبت به ساخت پراپ ‏‏‏جک هیدرولیکی و ملحقات آن برای کاربرد در معادن زغال‏ سنگ زیرزمینی اقدام کنند.

در این فراخوان، از شرکت‏‏‌های توانمند دانش‌‏بنیان و فعالانن کسب‌وکار‌هایی صاحب دانش و تجربه کافی در زمینه ساخت و تامین تجهیزات مشابه هستند و یا قابلیت مشارکت در قالب کنسرسیوم را دارند دعوت شده است تا برای تامین این نیاز فناورانه آمادگی خود را اعلام کنند.

مشارکت‌کنندگان در این طرح باید شرایط خاصی داشته باشند که برخورداری از توان فنی، مهندسی و تجهیزاتی برای ساخت داخل، توان تخصصی برای مطالعات زمین‏ شناسی و معدنی و برخورداری از توان شناسایی، جذب و انتقال فناوری بخشی از لازمه‌های مشارکت است.

همچینین توان اخذ تأییدیه و استاندارد از مراجع بین‌المللی برای استفاده در معادن زغال‏ سنگ زیرزمینی، مشارکت با شرکت‏‌های ذیصلاح بین ‏المللی، توان تولید ۵۰۰ عدد پراپ‏ جک و ملحقات از دیگر لازمه‌های این حوزه به شمار می‌رود.

شرکت‌ها، موسسات و نهاد‌هایی که توان تامین مالی و مشارکت در سرمایه‏ گذاری این طرح را داشته باشند، از اولویت برخوردارند. متقاضیان برای مشارکت در این طرح فناورانه تا ۲۹ اردیبهشت سال جاری فرصت دارند تا پیشنهادهایشان را از طریق صندوق پست الکترونیکی شتابدهنده صدرافردا ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده