تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۰۸۹۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

مجتمع فولاد خوزستان رکورد تازه‌ای ثبت کرد

‌می‌متالز - «شرکت فولاد خوزستان» در سال ۱۴۰۰ همچنان به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهد. این مجموعه در اولین ماه امسال به رکورد ۷۷ هزار و ۳۶۵ تنی تولید آهن اسفنجی در مدول ۲ دست پیدا کرد. فولاد خوزستان چهار سال پیش هم با رقم ۷۶ هزار و ۳۹۹ تنی همین محصول، رکورد شکنی کرده بود.

به گزارش می‌متالز، امین کربلایی، مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان، در نشست ۲۵ فروردین ماه سال جاری به تولید ۵/۱۳ میلیون تنی این مجموعه در چشم انداز افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: ایران باید رتبه اول تولید کننده فولاد در منطقه باشد. استراتژی کلی برای برنامه ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور است؛ بنابراین اگر ما بتوانیم به تولید ۵/۱۳ میلیون تن دست پیدا کنیم، سهم ۲۵ درصدی تولید کشور را به نام شرکت فولاد خوزستان رقم زده‌ایم. کربلایی بیان کرد: بایستی توجه نمود که اولین قدم در شرکت فولاد خوزستان تثبیت تولید پایدار و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سه بخش بالا دستی، پایین دستی و کنار دستی- صنایع وابسته- است. بازسازی و نوسازی خطوط قدیمی و افزایش توان رقابت پذیری و تنوع در تولید محصولات از دیگر برنامه‌هایی است که نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

مدیر عامل فولاد خوزستان همچنین در این نشست بیان کرد: مهم‌ترین برنامه سال جاری، اتصال کارخانه فولاد اکسین به شرکت فولاد خوزستان است.

دیگر افتخارات و اقدامات شرکت فولاد خوزستان

مجموعه فولاد خوزستان در سال جاری موفق به بومی سازی و ساخت اسلاید گیت نوع سی اس ۸۰ شد. طبق اطلاعات در دسترس، این اسلاید از تجهیزات مهم در تولید فولاد است. محصول مذکور در زیر پاتیل مذاب نصب شده و وظیفه قطع و وصل جریان مذاب و کنترل میزان خروجی از پاتیل را دارد. این پروژه از اوایل دی ماه سال ۱۳۹۹ شروع و در اولین ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۳۶۸ به عنوان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیا مستقیم و کوره قوس الکتریکی فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه متشکل از سه واحد اصلی تولید یعنی کارخانجات گندله سازی، کارخانجات احیا مستقیم و بخش فولاد سازی برای عرضه محصولات میانی و نهایی است. بیلت، اسلب و بلوم سه محصول نهایی شرکت فولاد خوزستان هستند. سهام این شرکت با نماد «فخوز» در بازار اول بورس عرضه می‌شود. شرکت‌های گروه توسعه اقتصادی پایندگان- سهامی خاص- و سرمایه گذاری آتیه صبا- سهامی خاص- به عنوان سهامداران عمده فولاد خوزستان اعلام شدند.

منبع: کاماپرس

عناوین برگزیده