تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۷۳۰
کد خبر: ۲۰۹۰۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد

تولید ریل صادراتی R۱۸ ذوب آهن در سال جاری

‌می‌متالز - مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان از نصب و راه اندازی اره و دریل جدید برای سرعت برشکاری ریل، تولید ریل UIC ۵۴ و ریل صادراتی R ۱۸ در بخش نورد ۶۵۰ طی سال۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدامین یوسف‌زاده با تشریح اقدامات این مدیریت در سال ۹۹ در کارگاه میانی، اظهار کرد: راه اندازی دستگاه ۷.۱۳ cnc در قسمت توسعه تراش غلتک، راه اندازی دستگاه اره تیزکن ولمر، نصب سه دستگاه تراش در کارگاه مکانیکی و احداث ایستگاه راه پله جرثقیل ۲۰ از عمده اقدامات این کارگاه است.

وی از توسعه کارگاه شابلون سازی، ریموت کردن و بهینه کردن تابلو‌های جرثقیل ۱۹ و جایگزینی درایو‌های جدید دیجیتال به جای درایو‌های روسی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: طراحی، ساخت و نصب دو عدد بیرون انداز سرقیچی ریل بعد از اره و دریل به منظور افزایش سرعت برشکاری و فراهم کردن شرایط ایمنی کار، نصب و راه اندازی دو عدد استوپر متحرک و نصب دوربین برای بالا بردن دقت طول برشکاری ریل، تولید ریل معدن تیپ R ۱۸ برای اولین بار و تولید انبوه آن، تولید ریل زبانه (ریل سوزن) برای اولین بار و تحویل آن به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، طراحی و ساخت دستگاه مارکزن دستی جهت استفاده در مواقع اضطراری، اجرای پروژه H ۳۰۰ به صورت کامل، طراحی و ساخت صفحه لیبل پرینتر، تعمیر استپر موتور‌های آلتراسونیک، طراحی و ساخت تابلوی رفرنس جهت درایو‌های ۲۰۴، تغییر طرح و اجرای مسیر جایگزین فرمان پنوماتیکی استمپینگ، تهیه و ترسیم نقشه پروفیباس پروژه ریل، تعمیر ریموت کنترل‌های بسته‌های ریل، سرویس و احیاء درایو‌های MC سرو موتور‌های ریل، برنامه نویسی برای ریل S ۴۹ دستگاه هات پروفایل، راه اندازی سیستم ENGINERING برای PLC ونگارد، راه اندازی درایو‌های رولگان‌های برگشتی H ۳۰۰ و... اقداماتی بود که سال گذشته توسط همکاران نورد ۶۵۰ انجام شد.

مدیر نورد شرکت ذوب آهن اصفهان، نصب و راه اندازی اره و دریل جدید برای سرعت برشکاری ریل، تولید ریل UIC ۵۴ و ریل صادراتی R ۱۸ را از جمله برنامه‌های نورد ۶۵۰ در ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: در نورد ۳۰۰ نیز طراحی و تهیه نقشه‌های ساخت ترمکس طرح جدید برای محصول دوقلو در خط راست، تغییر موفقیت آمیز آرایش خط نوردی به محصول دو قلو و تولید۵۰۰ تن محصول سایز ۱۴ به روش دوقلو و همزمان تولید محصول ۲۵ انجام شد و برای سال ۱۴۰۰ اقداماتی مانند ساخت و نصب سیستم جعبه‌ای ترمکس طرح جدید و راه اندازی آن، تولید محصول ۱۲ و ۱۴ به روش دوقلو در خط چپ و انجام پروژه بسته بندی و گره زدن محصول به روش نیمه اتومات و حذف تسمه از بسته‌ها را در دستور کار داریم.

وی، انجام تعمیرات درجه ۲ کوره نورد ۳۵۰، تغییر طرح جرثقیل ستونی تعمیرگاه مکانیکی، ساخت رولیک بادامک مکانیزم کلاپان بستر خنک کننده، حذف گریس پمپ قیچی ۶۳۰ تنی و نصب و راه اندازی سیستم گریس مرکزی لینکولن جهت گریس رسانی به قیچی ۶۳۰ تنی، تغییر طرح و رفع اشکال فلودیوایدر مربوط به سیلندر‌های کاور منوبلوک و هیدرولیکی کردن جابه‌جا کننده ترمکس مربوط به سه قلو و... را از اهم اقدامات نورد ۳۵۰ عنوان کرد و برنامه افزایش تولید کلاف و توسعه صادرات کلاف، ساخت لوله مارپیچ مکانیزم حلقه ساز خط سیم، تغییر طرح کوپلینگ فیوزی گیربکس واسط قفسه‌های ژوکر، ساخت پوسته گیربکس‌های اصلی قفسه‌های ۱ و ۳ دانیالی و هیدرولیکی کردن راهگاه بعد از قفسه ۱۷ را از عمده برنامه‌های نورد ۳۵۰ در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

یوسف زاده با بیان اینکه سال گذشته در نورد ۵۰۰ بیش از ۵۰ پروژه بزرگ نوسازی و بهسازی توسط همکاران اجرا شد به برنامه‌های نورد ۵۰۰ در سال ۱۴۰۰ پرداخت و افزود: انجام تعمیرات اساسی کارگاه، تعویض شاسی‌های رولگان‌های ورودی بستر خنک کننده، تعویض تلشکی و مکانیزم گردش جرثقیل ۱۲، تعویض دوعدد بالک مربوط به جرثقیل‌های پرداخت، تعویض کلمپ‌های اره‌های کارگاه، جایگزینی سیستم مجزای هیدورلیک برای خط تولید و پرداخت نهایی، تعویض کامل فک‌های مربوط به قیچی‌های ۱۳۰ و ۶۳ تنی، تعویض کوپل‌های مربوط به سرقفسه‌ها، جایگزینی پروژکتور‌های SMD مدل هرکولد به جای لامپ‌های گازی پرمصرف قدیمی در جرثقیل‌های خط تولید، اصلاح و بازسازی باقیمانده شین‌های جرثقیل‌های پرداخت، اصلاح سیستم ترمز جرثقیل‌های پرداخت از نوع مگنتی به موتور پمپ ترمز‌های سه فاز، تعویض کامل لیور و قطعات مدار فرمان داخل کابین جرثقیل‌های پرداخت، تعویض فتوسل‌های قیچی ۱۳۰ تنی و ۶۳ تنی با فتوسل‌های هات متال جدید و تعمیر سرقفسه‌های کارگاه از برنامه‌هایی است که در سال ۱۴۰۰ در نورد ۵۰۰ اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده