تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۰۹۱۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
زندیان خبر داد:

موافقت وزارت صمت با احداث کارخانه فولادسازی در بیجار با ظرفیت سالانه۸۰۰ هزارتُن

‌می‌متالز - نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت صمت با احداث کارخانه فولادسازی در بیجار با ظرفیت سالانه۸۰۰ هزارتُن خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا زندیان از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با احداث کارخانه فولادسازی در شهرستان بیجار با ظرفیت۸۰۰ هزارتن در سال خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه مواد اولیه کارخانه فولاد، خاک آهن بوده و شهرستان بیجار یکی از مناطقی است که منابع مناسبی در این زمینه دارد و همچنین پروژه‌های آهن اسفنجی، گندله، کنستانتره و.. احداث کارخانه فولادسازی و تکمیل زنجیره فولاد در این شهرستان یکی از ضرورت‌ها بود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از پیگیری‌های بسیار در نهایت وزارت صنعت، معدن و تجارت با کارخانه فولادسازی در شهرستان بیجار با ظرفیت۸۰۰ هزارتن و سرمایه گذاری ایمیدرو و شرکت‌های معدنی بخش خصوصی در منطقه قرار گرفت، موافقت کرد که این مهم اشتغال بسیاری در منطقه ایجاد می‌کند.

وی همچنین از اختصاص اعتبار به پروژه راه آهن زنجان- بیجار در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد که با اجرای این پروژه تحول عظیمی در منطقه بوجود خواهد آمد چراکه این راه آهن منطقه را به شبکه سراسری تهران تبریز و اروپا مرتبط خواهد کرد.

زندیان با بیان اینکه با تلاش‌های شبانه‌روزی بالاترین سهم از اعتبارات محرومیت‌زدایی بر اساس شاخص جمعیت در بودجه ۱۴۰۰ به بیجار اختصاص یافت، ادامه داد: این اعتبارات که در مسائل محرومیت‌زدایی مربوط به آب‌رسانی به روستاها، حل بحران تنش‌های آبی و بهسازی راه‌های روستایی، عمران روستایی و عمران شهری هزینه خواهد شد براساس شاخص جمعیت تخصیص یافته و در بین شهر‌های استان بالاترین سهم را شهرستان بیجار دارد.

وی درباره طرح مطالعه و اجرای سد شیخ بشارت با دفاع و توجیحات فنی مهندسی آن، گفت: با متقاعد کردن وزارت نیرو و کمیسیون تلفیق که در صحن علنی مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اضافه و مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، توسط ریاست محترم جمهور جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که اختصاص ردیف بودجه و قرار گرفتن این طرح در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ موفقیتی بزرگ برای شروع این پروژه و دستاوردی عظیم برای منطقه خواهد بود.

همچنین نماینده مردم بیجار و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور در فدراسیون تکواندو و دیدار با سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو به همراه امام‌جمعه، مدیر اداره ورزش و جوانان و همچنین رئیس، دبیر و عوامل اجرایی هئیت تکواندو شهرستان یادآور شد: در این جلسه صحبت‌هایی در راستای پیشرفت و هموار شدن مسیر تکواندو بیجار در راه رسیدن به قله‌های افتخار مطرح شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده